Meisjes MA1 kampioen

Zaterdag 19-11-2022 kon MA1 kampioen worden in de hoofdklasse als er met 3-1 werd gewonnen van Orion. De meiden hadden na 8 wedstrijden nog geen set weggegeven. Helaas pakte het vandaag iets anders uit. Na 5 sets kwam SV Dynamo wel als winnaar van het veld, maar nog geen Kampioen.
Maandag 21 november was er een inhaal wedstrijd tegen SSS uit Barneveld. I.v.m een aantal blessures in het team deed onze vaste inval kracht Emmy Ter Haar mee. Met veel enthousiasme staat ze altijd voor ons klaar als het met haar eigen wedstrijd uitkomt.

Eerste set ging voortvarend van start met 11-5 voorsprong voor Dynamo kwam SSS knap terug tot 12-11. Nu vond Synamo dat genoeg en via de service druk van Eva en Amy liepen we weer uit naar 24 -15. Door een foute service was de eindstand 25-15.
De tweede set ging voortvarend en na een rondje serveren stond er snel 25 – 8 op het score bord. In de derde set werd alles een beetje omgegooid: Esmay naar spelverdeler, Sofie naar midden en Mila naar diagonaal . Eerst was het weer even wennen. Dynamo stond achter met 5–1 en kwam door de service van Amy weer terug tot 5-4 in het voordeel van SSS. De volgende 10 punten en service kwamen van Mila. Keiharde opslagen en zeer goed verdedigend werk van Mila, om daarna zelf het punt nog af maken. Daarna SSS nog een paar puntjes en Esmay maakte het daarna met haar mooie en afwisselende service af: 25 – 17. Ook de vierde set ging met ruime cijfers naar Dynamo 25-13.
En ja hoor nu was het KAMPIOENSCHAP binnen 41 sets voor en 2 tegen met nog 2 wedstrijden voor de boeg. Dit team gaat na de Kerst spelen in de Topklasse.

Meiden gefeliciteerd.  Ondanks dat het een redelijk makkelijke overwinning was, werd er vandaag wel de mooiste wedstrijd gespeeld. De afwisseling en zoeken naar de aanvallers was vandaag zeer goed. Degenen die het kampioenschap voor elkaar hebben gekregen zijn, Coach: David Bergsma Spelers, Esmay Rietveld, Amy Horstink, Mila Sombroek, Sofie Vellinga, Eva Tiberius, Isadora do Nascimento Brinkman, Jada Derickx, Lissy Janssen, Fleur Sonneveld en onze super sub Emmy Ter Haar.