Arjan de Groot erelid Dynamo

Tijdens de algemene ledenvergadering van 20 oktober is Arjan de Groot benoemd tot erelid van SV Dynamo.

Arjan is sinds 1 november 1983 lid van onze vereniging en sinds 1988 actief als trainer/coach van jeugd-, opleiding- en topteams bij Dynamo en de Nevobo.
Als trainer/coach heeft Arjan vier keer het NOJK met een individueel team gewonnen, minstens zo belangrijk is zijn rol als technisch (mede)verantwoordelijke bij alle vijf keer dat Dynamo de Jaap van Kasteel voor beste jeugdopleiding van Nederland won.
Bij zeker vijftig spelers heeft Arjan tijdens hun volleybal carrière een belangrijke rol gespeeld in hun ontwikkeling naar volleyballer op nationaal niveau (1e divisie of hoger). Sommige volleyballer hebben zelfs het nationaal team gehaald.

Opvallend is dat Arjan vaak instapt als het even iets minder gaat of als er een gat op te vullen is. H2 en H3 heeft hij teruggebracht van respectievelijk 3e divisie en promotieklasse naar het niveau waarop zij nu spelen. Arjan is daarnaast (mede)initiatiefnemer van Apeldoorn Beach en samen met Arie Verbeek founder en 15 keer (mede)organisator van het Internationaal Dynamo Jeugdtoernooi.

In 2015 is Arjan gestart is zijn functie als Hoofd opleiding. Dit is de aanzet geweest tot ongekende prestaties van SV Dynamo met als hoogtepunten de prestaties van D1 en H2, de doorstroom van een bovengemiddeld aantal talenten naar de eredivisie en het winnen van de Jaap van Kasteel award afgelopen seizoen.
Tijdens het turbulente einde van afgelopen seizoen moesten we opnieuw een beroep doen op de deskundigheid en plancapaciteiten van Arjan waarop hij direct weer als vrijwilliger instapte. Dynamo en opleiden zitten bij Arjan in het hart.

Een nieuwe fase breekt aan nu hij toetreedt tot het bestuur als bestuurslid volleybalzaken. Een mooi en terecht moment om erelid te worden.