Europese topwedstrijd

Woensdag 19 oktober 19:30 uur Draisma Dynamo - SKRA Belchatow

Helaas was Benfica een maatje te groot voor onze lange mannen. Maar de uitschakeling in de voorronde van de Champions League betekent nog niet het einde van het Europacup avontuur.
We gaan nu verder in de CEV Cup. Tegen SKRA Belchatow, een topploeg uit Polen! De competitie van Polen is 1 van de sterkste competities van de wereld. Onze tegenstander werd afgelopen seizoen in deze competitie 4de. Maar heeft wel een aardige staat van dienst:
- 9 keer kampioen van Polen
= 7 keer bekerwinnaar
Daarnaast hebben ze zowel in de finale van de Champions League gestaan als in de finale van het WK van clubteams.
Bij deze ploeg ook een paar bekenden. Het team wordt gecoacht door Joel Banks. Banks was in het verleden coach bij oa. Orion en Maaseik in Belgie. Verder speelt Dick Kooij in dit team. Kooij heeft tegenwoordig een Italiaans paspoort, maar kwam in het verleden uit voor o.a. Nesselande en het nationaal team. Verder maakt de beste blokkeerder van het afgelopen WK en de VNL van dit jaar Mateus Bieniek deel uit van dit team.

Een mooi affiche voor deze Europacupwedstrijd!

Kaarten zijn te koop via deze link: ​ https://shop.ticketing.cm.com/draismadynamo/