In memoriam Sjaak van Strien

Woensdagavond 12 oktober kwam het verdrietige bericht dat Sjaak van Strien, oud lid van SV Dynamo is overleden. We hadden al gehoord dat hij zondag, na een val tijdens een tocht op zijn racefiets, zeer ernstig gewond was geraakt.

In 1970 is Sjaak naar Heren 1 van Dynamo gekomen, vanuit BBSC (tegenwoordig Alterno). Met dit team promoveerde hij later naar de eredivisie. Sjaak speelde in die tijd ook het jaarlijkse internationale Saunaland toernooi. Met het Nederlands Militaire team speelde hij zelfs een officiële interland tegen België. Jaren later is hij met Heren 2 gepromoveerd van de 3 e naar de 2 e divisie. Eind jaren ’80 heeft Sjaak training gegeven aan diverse (jeugd)teams. Vanaf 2008 pakte Sjaak het competitie spelen bij Dynamo weer op met o.a. enkele oud teamgenoten van vroeger.

Nog steeds was Sjaak volop betrokken bij Dynamo, als supporter en vrijwilliger. Vorige week heeft Sjaak nog gereden om spelers van tegenstander Benfica vanaf vliegveld Düsseldorf naar Apeldoorn te vervoeren. Het is niet te bevatten dat we Sjaak nooit meer gaan zien bij Dynamo.

Onze gedachten zijn bij Janneke en hun kinderen en kleinkinderen.

Bestuur, leden en (oud)H8 spelers