Robin Boekhoudt verlengt contract bij Draisma Dynamo

Nog voor de start van de best-of-five reeks die de strijd om de landstitel van 2022 gaat beslissen, heeft de Stichting Topvolleybal Dynamo de eerste speler voor een misschien wel toekomstig kampioensteam vastgelegd. Als eerste lid van de huidige selectie van Draisma Dynamo verlengt Robin Boekhoudt zijn contract.

De 21-jarige Apeldoorner is momenteel bezig aan zijn eerste seizoen in de hoofdmacht van de titelverdediger. De 2,05 meter lange middenaanvaller doorliep de complete jeugdopleiding bij SV Dynamo. Na vier seizoenen bij SSS in Barneveld keerde Boekhoudt voor aanvang van het huidige volleybaljaar terug op het oude nest. Hij verlengt zijn aflopende verbintenis met één jaar, met een optie voor het seizoen 2023-2024.

Wim Jonker, bestuurslid technische zaken van de Stichting Topvolleybal Dynamo, reageert verheugd op de overeenstemming die hij met Boekhoudt bereikte over een langer verblijf in Apeldoorn. “Robin is een zeer talentvolle middenspeler. Hij heeft naar mijn mening de potentie en de hoogte om het Nederlands team te halen. Hij moet alleen nog wat sneller en assertiever worden. Wij vinden het sowieso leuk dat er een speler uit Apeldoorn aan de top komt.”

Fotografie: Wout van Zoeren