Luuk Jothmann vertrekt vroegtijdig bij Dames 2

De Veenendaalse volleybaltrainer begon dit seizoen met maar liefst 16 speelsters in Dames 2 in de 1e Divisie. De taak die voorhanden lag bleek in de praktijk lastiger dan vooraf ingeschat. Met een groep ervaren speelsters die een stapje terug deden en jonge meiden die ervaring op moesten doen op dit niveau, was het soms een hele puzzel om dit in goede banen te leiden. Luuk heeft zich in die taak vastgebeten met als hoogtepunt de 3-2 overwinning op de toen nog ongeslagen koploper SV Halley. Daarna begon helaas de hele corona ellende en werd het begrip ‘competitie’ door de Nevobo de das om gedaan.

Vanuit de club was er een positieve tussenevaluatie over de verrichte zaken. Na de vele evaluatiegesprekken nu richting het einde van het seizoen met de speelsters en de wensen vanuit de club, bleek echter dat een samenwerking tussen Jothmann en Dynamo geen vervolg zou krijgen. De club wil graag verder met deze groep speelsters. De spelersgroep erkent dat Luuk er alles aan heeft gedaan om dit team tot een werkend geheel te krijgen maar uiteindelijk zorgde een verschillend inzicht in trainingen en visie tot onvoldoende draagvlak vanuit het team voor een 2e termijn.

Afgelopen dinsdag is vanuit Dynamo dit bericht aan Jothmann medegedeeld zodat hij alvast op zoek kon gaan naar een nieuwe sportieve uitdaging voor volgend seizoen. Helaas zag Jothmann onvoldoende vertrouwensbasis om het seizoen af te ronden. Dit heeft geleid tot het direct opstappen van Jothmann. De club betreurt dat dit geleid heeft tot een vroegtijdig vertrek. De TC wil Jothmann bedanken voor zijn bevlogenheid en inzet dit seizoen en wenst hem veel succes met de zoektocht naar een nieuwe sportieve uitdaging.