Dames 2 wint niet nog eens van Halley

Zaterdag 26 maart stond er een ware topper in de Eerste Divisie A op de rol. SV Dynamo is tot dusver het enige team dat van een superieur Halley heeft gewonnen dit seizoen. Nog belast met enkele speelsters die kampen met de naweeën van corona en enkelen die last hebben van blessures besloot coach Luuk Jothmann om Merel de Boer en Fleur Dubbelhuis van dames 4 mee te nemen naar Wehl.

Dynamo startte met Lieke, Julia, Heleen, Sara, Lauri, Lotte en Cynthia als startende libero. Het ging op en neer. De ene keer pakte Halley wat puntjes voorsprong en daarna weer Dynamo. Hieruit bleek dat de beide teams aan elkaar gewaagd waren maar vanaf 11-11 wist Dynamo langzaam maar zeker de voorsprong uit te breiden. Het laatste punt van set 1 zorgde voor consternatie omdat er een bal getoucheerd werd maar deze niet door de officials gezien werd en dus won Dynamo set 1 met 21-25.

Set 2 startte in dezelfde opstelling en Dynamo liep uit tot 7-12. Halley bracht de ervaren spelverdeelster Dirkje Berendsen in het veld. Bij Dynamo kwam Fleur voor een servicebeurt in het veld voor Lauri en An voor Sara. Halley toonde vechtersmentaliteit, legde meer druk en Dynamo kreeg het lastiger. Helaas speelden de officials ook in de tweede set een negatieve bijrol en dit keer had Halley geluk en won de 2e set met 25-22.

In set 3 startte An in plaats van Sara en kwam Nikky voor Cynthia. De servicedruk waar Halley mee geëindigd was bleef behouden en zorgde voor een achterstand die niet meer werd ingelopen. Dit ondanks dat Merel voor Julia kwam en later Sara weer voor An om zo andere energie te brengen. Het bracht Dynamo wel weer terug naar 21-21 maar met een aantal goede services van Iris Reulink won Halley set 3 met 25-21.

Dynamo bleef ook in set 4 moeite houden met het snellere spel van Halley en de grote servicedruk. De broodnodige time-outs op 11-7 en 16-7 brachten wel weer wat energie terug en Dynamo probeerde met veel inzet weer terug te komen. Lauri gaf het voorbeeld en haalde een bijna onmogelijke bal en knalde hard met haar hoofd tegen de achtermuur. Dit resulteerde in schrik en een applaus van het publiek in Wehl nadat ze weer op de been was. De ervaren speelsters van Dynamo werden misschien wel in deze set gemist, aan de andere kant geeft dit voor de jonge speelsters een impuls om ervaring op te doen.

Halley won ook deze set met 25-20 en toont aan waarom zij op nummer 1 staan en ook beloond zouden moeten worden met een plaats in de Topdivisie.

Voor Dynamo weer een wedstrijd om meer wedstrijdritme op te doen en met een goed gevoel naar de resterende wedstrijden van het seizoen te gaan en zo het seizoen toch op een waardige manier af te gaan sluiten.