Heren 2 zet vorm door

Woensdagavond 26 januari. Wat is het toch weer lekker om voor publiek te spelen. Tijdens het inslaan druppelt langzaam het publiek binnen in de Vocasahal te Nijmegen. Dat is toch wel even geleden. In de eerste set tegen Vocasa 2 trok Dynamo 2 al snel een gat, dat zij niet wisten te dichten. Vocasa kwam echter sterk terug en pakte de eerste set. Die flow namen zij mee de tweede set in. Die set werd dan ook afgesloten met 25-18 in het voordeel van de Nijmegenaren. Met een aantal wijzigingen in de equipe van Justin Sombroek werden de derde en vierde set met tweemaal 25-19 gewonnen door de mannen in het geel. Een vijfde set moest gespeeld worden om te bepalen wie het in februari mag gaan opnemen tegen Lycurgus.

Bij een stand van 13-9 in het voordeel van de thuisspelende ploeg leek de wedstrijd gespeeld. Met een aantal cruciale reddingen van spelverdeler Ruben de Vries werd het gat gedicht tot 13-13. Het geloof was terug. Nadat Mike van Cooten de laatste bal in de brievenbus sloeg van de tegenstander werd de remontada voltooid. Wij zijn door naar de kwartfinale van de beker. Dynamo 2 bekert op donderdag 24 februari om 20.30 uur verder tegen Lycurgus H1!

EVV – Dynamo 2

Met beide voetjes terug op de grond begonnen we aan de wedstrijd in Elburg tegen EVV. Dit was echt een type wedstrijd waar fouten konden insluipen en een uitglijder nooit ver weg was. De wedstrijd was echter voor lange tijd onder controle. De mannen in vorm, Twan Peters en Bart Achtereekte, maakten mooie acties deze wedstrijd. Richting het einde van de derde set werd het toch nog even spannend op een stand van 22 tegen 22. Na een aantal klappen van H. Loopik werd de wedstrijd beslist en kon de tegenstander bedankt worden voor de punten die huiswaarts keerden. Wij zouden aanstaande zaterdag 5 februari om 16.30 uur in ons Omnisport spelen tegen de heren uit Nijmegen maar helaas is de wedstrijd uitgesteld.