Heren 2 bekert verder

Op zaterdag 22 januari mocht Dynamo H2 zich opmaken voor de bekerwedstrijd tegen Spaarnestad in Haarlem. Spaarnestad komt uit in de Topdivisie B en is daar de drager van de rode lantaarn. Dat zegt echter niets in het bekertoernooi, want in de beker kan alles gebeuren. Elk deelnemend team wil via de kortste weg Europa in.

Voordat we het gaan hebben over de wedstrijd, moet er een kleine update gegeven worden. Als eerste wensen wij veel beterschap aan onze setter Nathan omdat zijn knie nog niet wil meewerken. Wij hopen dat zijn ‘boosterprik’ zal helpen en dat hij snel herstelt. Gelukkig staat chef Ruben de Vries altijd klaar om wat balletjes te verdelen of eventueel een hint te geven aan de arbitrage, later meer. Verder werd de openstaande vacature van midden ingevuld door Bart Achtereekte.

Iets na lunchtijd begonnen we aan de heenreis. Een kleine 120 kilometer werd afgelegd om op de plaats van bestemming aan te komen. Parkeerplaatsen voor sporthallen zijn in Haarlem blijkbaar schaars. Door middel van inside information kon de één bij een notariskantoor parkeren en kwam de ander via het centraal station en het busstation bij een veel te dure parkeergarage terecht. Daarna was het een missie op zichzelf om de sporthal te vinden. Om bij de ingang te komen moest je namelijk eerst door een straatje waar je ‘s avonds poedersuiker kon krijgen. Het rook er verfijnd. De muren waren bewerkt door kunstenaars die graag het heft in eigen hand nemen, enfin.

Eenmaal in de sporthal stond het centercourt al klaar voor het duel. Het rook ook daar, hoe gaan we het noemen, niet fris. Warming-up draaien, ballen pompen, opnieuw oppompen en spelen. 15.00. De wedstrijd begon voor ons onrustig. We speelden niet ons ‘eigen spel’. Van Cooten was echter aardig op dreef kan ik u vertellen. Ik denk minimaal 20 punten kwamen van zijn rechterklauw die middag.

Sets 1 en 2 werden na goeie servicebeurten uitgespeeld tot setwinst. Set 3 kende wat tegenslagen. Weglopen van de tegenstander was er niet bij, want zij gingen er nog éénmaal goed voor zitten. Spaarnestad veranderde hun opstelling in tegenstelling tot de vorige twee sets. Toch blijft het soms moeilijk om de juiste rotatie te vinden. Normaal is het al een probleem als de scheidsrechter met haviksogen staat te controleren of de spelverdeler niet te vroeg wegloopt. Afgelopen wedstrijd maakte het echter niet uit waar je stond. Als het er een beetje goed uit zag, dan was dat al prima.

Alhoewel sommige jongens dit niet konden slikken, moest er verder worden gespeeld. Ruben had het vetorecht om met de scheidsrechter in discussie te gaan, maar zijn motie werd al snel afgekeurd. - Het mag trouwens nooit liggen aan de scheidsrechter of je wint of verliest. - Kijk naar jezelf. Wij moesten kijken naar onszelf. Zelf beter en netter gaan spelen en die wedstrijd over de streep trekken. Gelukkig geschiedde het zo. Met een aantal mooie aanvallen van Twan en acties van Sander werd een gat geslagen dat niet meer gedicht werd. Winst! Snel douchen, want de parkeermeter loopt door! Het mag vermeld worden dat Peter met een sleutelpositie voorkwam dat de wedstrijd werd afgesloten met een koude douche, hulde.

Later die avond werd bekend dat Vocasa H2 onze tegenstander is in de 1/8 finale aankomende week. De aanwezigheid van publiek of een livestream is voorlopig nog een onzekerheid. Voor meer informatie verwijs ik jullie naar onze spiksplinternieuwe Instagram en Facebookpagina.