Van de voorzitter: terugblik op 2021

2021 was weer een bijzonder jaar. In september konden wij eindelijk weer gaan trainen en wedstrijden spelen. Wat hadden wij hiernaar verlangd. Wij zijn met z’n allen met veel enthousiasme weer gestart. Het Dynamo Café was open en de gezelligheid was weer terug. De sluitingstijd werd wel 24.00 uur, maar tijd genoeg om nog een lekker biertje of ander drankje te nuttigen.

Vanaf begin november kwam de overheid met nieuwe coronamaatregelen. De CTB is verplicht voor iedereen vanaf 18 jaar. Als vereniging hebben wij de QR-code bij de ingang van de hal gecontroleerd. Dit is met medewerking van de teams goed uitgevoerd. Alle teams alsnog dank daarvoor, fijn dat we dit met z'n allen hebben opgelost.

Weekendtrainingen

Later kwam het bericht dat de binnensportlocaties moesten sluiten van 17.00 en 05.00 uur. We konden 's avonds niet meer trainen. De competitie werd door de Nevobo stilgelegd. Niet trainen en wel wedstrijden spelen was natuurlijk geen optie. Jammer genoeg kon hierdoor ook de laatste ronde van de jeugd- en minicompetitie niet meer gespeeld worden. Er zijn toch nog kampioenen te melden bij de mini’s en bij de jeugd. Bij deze willen wij de volgende teams van harte feliciteren met het behaalde kampioenschap:
Bij de mini’s: 4.2, 4.3, 5.1 en 5.2.
Bij de jeugd: MA1 en MC3.

Ook een aantal senioren teams van Dynamo staan er op de ranglijst heel goed voor. Jammer dus dat de competitie is afgebroken. Hopelijk gaat deze weer snel van start, zodat er toch nog een aantal kampioenen zijn.

Door de sluiting kon ook het Dynamo Café slechts beperkt open. Alleen op zaterdag tot 17.00 uur. De TC heeft bekeken of er mogelijkheden waren om op zaterdag en zondag te gaan trainen voor de teams die dit willen. Dat is inderdaad gelukt. Zij hebben dan ook voor deze dagen een trainingsrooster gemaakt. Allemaal weer extra werk, maar zij hebben het toch maar weer geklaard.

NOJK

De trainingen voor de NOJK zijn inmiddels wel van start gegaan. De voorronde hiervoor zou op zaterdag 8 januari zijn in onze Topsporthal. De Nevobo heeft nu deze voorronde verschoven naar zaterdag 26 februari 2022 i.v.m. de coronamaatregelen.

Internationaal Jeugdtoernooi

Helaas gaat ook dit jaar ons Internationaal Jeugdtoernooi niet door. Jammer voor de organisatie en voor iedereen die hieraan deel zou nemen.

Lockdown

Vanaf zondag 19 december geldt er weer een strenge lockdown en zijn de binnensportlocaties gesloten. Er mag niet meer getraind worden tot 14 januari. Gelukkig is het ook al bijna kerstvakantie waardoor de gevolgen tot die datum beperkt blijven. De eredivisie gaat wel door maar zonder publiek. Voor Dames 1 en Heren 1 uiteraard niet leuk om zonder publiek te spelen.

ALV

Wat er hierna gaat komen blijft nog onzeker. De competitie kan hierna hopelijk weer van start gaan. Wij zoeken nog steeds vrijwilligers die iets voor Dynamo willen betekenen en zoeken dan ook met spoed naar een bestuurslid commerciële zaken. Lijkt je dit een uitdagende functie en heb je hier affiniteit mee dan is deze functie wellicht iets voor jou. Zie ook een uitgebreid bericht over deze vacature.

Het ligt in onze planning om zo spoedig mogelijk, als de coronamaatregelen het weer toelaten, een ALV te houden en dan hopelijk fysiek in het Dynamo Café. Jullie ontvangen hier uiteraard dan een uitnodiging voor.

Eind december staat de inning van het competitiegeld op de planning. Wij hebben als bestuur besloten om deze wel door te laten gaan ondanks dat er nu niet meer wordt gespeeld. Dit komt omdat de Nevobo ons inmiddels 70% van het jaarlijkse competitiegeld in rekening heeft gebracht, namelijk 50% van de teamgelden per jaar en het volledige bedrag van de bijdrage per persoon. De Nevobo heeft ook nog altijd de intentie om de competitie na 14 januari volledig uit te spelen.

Vanzelfsprekend zullen we later dit seizoen opnieuw aan het rekenen gaan mocht het langer gaan duren dan 14 januari dat we weer kunnen trainen en spelen.

Tot slot wens ik alle leden, namens het bestuur, ondanks de coronacrisis hele fijne Kerstdagen en een gezond 2022.

Namens het bestuur,

Jan Lit