4 op een rij voor Dames 2

Voor de vierde keer op rij wist SV Dynamo dames 2 met 3-1 te winnen. Dames 2 staat nu 2e in de 1e Divisie A omdat de wedstrijd van DeVoKo – VoCASA is uitgesteld. Dan de wedstrijd; dankzij de tip vanuit het wedstrijdverslag van Wevo’70 wist de selectie van coach Luuk Jothmann zonder veel poespas vlakbij de sporthal Esdalhal te parkeren. Na de voorbespreking van de wedstrijd en de warming-up werd er gestart met Jasmijn, Joyce, Heleen, Sara, Lauri, Suzanne en Nikky. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'.

In een gelijk opgaande start van de wedstrijd liep Dames 2 uit op een mooie serviceserie van Suzanne. Het gaatje van vijf punten was geslagen. Dit werd geconsolideerd en de eerste set werd gewonnen door Dynamo.

Set twee startten dezelfde zeven en ondanks dat Emmen, net als in alle andere sets, het eerste punt maakte kwam Dynamo niet in de problemen. Met een uitstekende serviceserie van captain Joyce Wassen en Julia, An en Lieke die werden ingewisseld, volgden er meer service series van onder andere Lauri en Lieke. Doordat het zo eenvoudig liep kwam Dynamo eigenlijk weinig meer aan het eigen aanvalsspel toe. Binnen afzienbare tijd was de 2e set dan ook gewonnen.

Met An, Lieke en Julia die al minuten hadden gemaakt, kwam Cynthia ook in het veld. Een sterke floatservice van de nummer 8 van de formatie uit Emmen bracht de passlijn van Dynamo in onbalans. Time-out en wissels mochten niet baten op de voorsprong die Emmen aan het begin van set 3 had genomen. De 3e set werd onnodig verloren omdat de dames uit Apeldoorn simpelweg niet thuisgaven in deze set. Dit debacle moest snel worden vergeten om niet nog meer schade op te lopen.

De 4e set startte Emmen weer sterk maar wist Dynamo dit sneller te doorbereken. Met Laure voor Lauri kwam Dynamo terug in het spel. Met weer enkele series van o.a. Joyce kwam Dynamo terug in het spel en won toch nog relatief eenvoudig de 4e set.

Terugkijkend was de selectie van Dames 2 het er unaniem over eens dat de 3e set ondermaats was en dat dit motivatie geeft om consistenter te worden.

Volgende week wacht er een echte kraker namelijk SV Dynamo DS2 – Halley DS1. Veel oude bekenden zullen elkaar weer zien. Immers veel voormalige Topdivisionisten van Orion spelen nu bij Halley. Het belooft een spannend en hopelijk ook mooi duel te worden.

Er zal, als het goed is, een livestream worden verzorgd. Kijk hiervoor zaterdagochtend op het Instagram account van @svdynamods2 en tot die tijd: stay safe, stay healthy en hopelijk kunnen we, doordat we ons aan de hernieuwde maatregelen houden, blijven volleyballen.