Dames 2 wint, maar verliest toch een punt tegen Rosstars

Kent u dat gevoel dat ondanks winst je toch het gevoel hebt dat je verloren hebt?... Precies dat gevoel overheerst (nog). In de wedstrijdvoorbereiding bleek dat iedereen gebrand was om een goed eigen niveau neer te zetten, het publiek dat nog aanwezig mag zijn te trakteren op een goede wedstrijd vanaf de zijde van de Apeldoornse formatie en Volleyinfo.nl, één van onze sponsors, de gelegenheid te bieden mooie actiefoto’s te maken. Dit laatste is een feit en de reportage van Ruud Montagne is dan ook terug te vinden op de site van Volleyinfo.nl. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'.

De startformatie bestond uit: Lieke, Laure, Heleen, Sara, Julia, Yolenthe en Nikky. De ‘diesels’ van Dynamo moesten nog warmdraaien. Rosstars stond al snel op een 1-5 voorsprong. Op de service van Laure pakte SV Dynamo een voorsprong. Dynamo bracht nog een dubbele wissel en zo kwam Jasmijn voor Sara en An voor Lieke. De voorsprong in de 1e set werd niet meer weggegeven en dus gewonnen.

Dynamo startte waar het gebleven was namelijk goede serviceseries van onder andere Laure en Heleen. Op 13-3 kwam de service weer bij Rosstars. Julia ging hierna vrolijk door met de serie en mocht weer acht keer achter elkaar serveren en dus werd de 2e set eenvoudig gewonnen.

Set 3 startte Charlotte voor Laure en startte Cynthia als libero. De start van deze set ging enigszins gelijk op. De eerste kleine voorsprong kwam door een serie van Heleen en de daaropvolgende serie van Sara zorgde voor een gaatje. Op 13-8 voorsprong kwam An voor Sara. Een kleine serie van Charlotte zorgde ervoor dat Dynamo als eerste bij de big points was. Suzanne kwam op 22-14 voor Yolenthe en kon zo alvast warmdraaien voor set 4. De 3e set werd ook winnend afgesloten.

Vastberaden om alle punten in Apeldoorn te houden werd er gestart en liep de formatie van Luuk Jothmann uit naar 7-4. Veel slordigheden, weinig servicedruk en het niet halen van het eigen niveau zorgde ervoor dat het even later 12-12 stond. Op 14-19 vroeg coach Luuk zijn 2e time-out aan. Inmiddels was er een dubbele wissel geweest en was Laure voor Julia gekomen. Er werd goed terug gevochten tot het weer 23-23 stond. Een trucje van Rosstars coach Tjarko Muijs, een supersnelle time-out, werkte want de volgende service werd fout geserveerd aan Apeldoornse zijde. Toch was er nog wel het geloof. Helaas, door een miscommunicatie in de aanval verloor Dynamo deze set.

Volgende week wacht Emmen. Hopelijk is er een livestream voor onze supporters die thuis moeten blijven i.v.m. de nieuwe restricties. Tot dan en blijf veilig!