Coronaprotocol per 28 november 2021

In verband met de nieuwe coronamaatregelen gelden er in onze sportlocaties (Omnisport, Welgelegenhal of andere ingehuurde hallen) met ingang van zondag 28 november 17.00 uur de volgende regels.

Per 28 november geldt een sluitingstijd voor alle binnen- en buitensportaccommodaties tussen 17.00 en 05.00 uur. In alle ruimten op de sportaccommodatie waarvoor je een CTB moet laten zien is de 1,5 meter afstand verplicht en geldt bij verplaatsing een mondkapjesplicht.

Geen publiek bij amateur- en topsport

Vanaf zaterdag 13 november 18.00 uur is er gedurende 3 weken geen publiek toegestaan bij amateur- en topsport. Deze maatregel geldt zowel voor wedstrijden als trainingen.

Trainingen

Het bestuur heeft voor nu besloten alle trainingen (dus ook de trainingen die starten voor 17:00 uur) niet door te laten gaan. We onderzoeken de mogelijkheden om op zaterdag en zondag overdag te gaan trainen.

Een coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht (QR-code met identiteitsbewijs) voor iedereen vanaf 18 jaar tijdens trainingen en wedstrijden. De trainer voert de Coronacheck uit voor de trainingen.

Wedstrijden

Vrijwilligers controleren het CTB op momenten dat er wedstrijden worden gespeeld in het Omnisport. Wij kiezen er als vereniging voor iedereen te controleren vanaf 13 jaar bij binnenkomst, zodat je vrij het Dynamo Café in kunt zonder tweede check. Het is belangrijk dat iedereen zich hieraan houdt en hieraan meewerkt zodat het voor niemand ongemakkelijk is om de coronacheck te doen.

Uitwedstrijden, bezoekende teams

In zijn algemeenheid roepen wij op om het aantal rijouders tot een minimum te beperken. Rijouders die jonge sporters vervoeren naar een wedstrijd van een uitspelend team zijn in dat geval functioneel aanwezig; zij mogen wel naar binnen in de sporthal.

Het Dynamo Café sluit om 17.00 uur
  • In het Dynamo Café zijn vaste zitplaatsen verplicht.
  • Wanneer je plaatsneemt in het Dynamo Café is een coronatoegangsbewijs (CTB) verplicht (QR-code met identiteitsbewijs) voor iedereen vanaf 13 jaar. Wij controleren het CTB dus bij binnenkomst in het Omnisport.
  • Het Dynamo Café sluit uiterlijk om 17.00 uur. Spelers zijn welkom om hier nog even een drankje te doen of wat te eten. Het is echter niet toegestaan om dan weer als publiek de zaal in te gaan.
Geen CTB, geen toegang

Geen CTB betekent geen toegang. We volgen hiermee de algemeen geldende corona-protocollen van het NOC-NSF en de Rijksoverheid. Bekijk de nieuwe spelregels voor sporten in beeld. Houd je aan de belangrijke  basisregels.

Belangrijke basisregels

Om de verspreiding van het virus te beperken, is het erg belangrijk dat iedereen de basisregels blijft volgen. Hoe beter we dit met elkaar doen, hoe minder het virus zich kan verspreiden en hoe minder beperkende maatregelen er nodig zullen zijn. De basisregels zijn:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je ellenboog