Dames 2 wint als eerste in Weerselo

Na de winst van afgelopen zaterdag en het feit dat Wevo'70 zelf aangaf thuis nog ongeslagen te zijn en te willen blijven, zorgde voor meer dan voldoende motivatie om de volgende pot te gaan winnen en ook die ongeslagen status teniet te doen. Bij aankomst in Weerselo bleek dat de wedstrijdshirts er niet waren. Door omstandigheden waren deze niet meegekomen. Gelukkig dat de inspeelshirts, gesponsord door EasyWork en Foodboss, konden worden voorzien van de nodige tape en Wevo'70 had nog 2 shirts voor de libero's - waarvoor dank. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'.

De starting seven aan Apeldoornse kant waren: Jasmijn, Lauri, Suzanne, An, Bo, Yolenthe en Cynthia. In de eerste set ging het gelijk op. Wevo'70 nam op de stand van 8-10 de eerste time-out. Wevo'70 kwam sterk terug op de linkshandige service van Jiska Kamphuis, een setter met erg veel ervaring. De coach van Wevo'70 was het in het verloop van de set oneens met de officials en kreeg op 14-15 een gele kaart. Wevo'70 kwam als eerste aan bij de big points en wist goed gebruik te maken van hun sterke passer loper nr 11, Daniek Scholten. Met haar afwisselende aanvallen zowel rechtdoor als diagonaal was zij de scherpschutter. Ook op de slimme ballen van de kleinere passer-loper nr. 2 Jette Kleine Wiecherin had Dynamo nog geen antwoord. Ondanks wissels op de setters en dia positie was het een stroeve start die niet winnend kon worden afgesloten.

Set 2 moet het allemaal anders en dat leek ook erg gemakkelijk te gaan gebeuren. De dames die geëindigd waren bleven staan, behalve Suzanne want Heleen kwam in haar plaats. Sara en met name Yolenthe zorgden voor een zeer sterke serviceserie. Op de stand van 9-14 had Wevo'70 al twee time-outs gebruikt en daarna kwamen de nodige wissels om de serie van Yolenthe te doorbreken. Op de stand van 10-20 kwam Julia voor Bo.
Met Iris Kok aan service werd Dynamo onder druk gezet en werd door Wevo'70 heel vaak het lijntje setter en Daniek Scholten opgezocht. Dit zorgde ervoor dat Wevo'70 helemaal terug kwam. Bo werd weer terug gewisseld om te kijken of dat werkte. Onnodige slordigheden aan Apeldoornse kant maar het zorgde er wel voor dat er gestreden werd voor elk punt. Dynamo won uiteindelijk de 2e set.

De 3e set kwam Nikky voor Cynthia. Binnen een mum van tijd keek Dynamo weer tegen een kleine achterstand aan. Met serviceseries van Sara, Yolenthe en Jasmijn kwam Dynamo bij en op de service van Bo kwam de voorsprong. Dynamo kreeg de hele wedstrijd overigens ook wel enkele "gratis" punten door de voetfouten die nr. 7 van Wevo'70, Mariëlle Herwich, consequent bleef maken. Coach Luuk bracht de dubbele wissel die prima uitpakte. Lauri en Yolenthe zorgden voor een kleine serviceserie waardoor Dynamo zorgeloos de 3e set wist te pakken.

Gemotiveerd om als eerste in Weerselo te winnen, startte de 4e set. De tribune in Weerselo was behoorlijk volgelopen en ondersteunde hoofdzakelijk de thuisclub. In een gelijk opgaande strijd vroeg Wevo'70 op 6-7 een time-out en op 6-9 opnieuw een time out aan. Wevo'70 kreeg namelijk slecht grip op de service van Heleen maar een serviceserie van Jiska Kamphuis bracht Wevo'70 weer dichterbij. Dynamo kwam weer aan service en door een sterke serie van Sara liep Dynamo eenvoudig uit. Na haar serie kwam de dubbele wissel en maakten Lieke en An weer hun opwachting in het veld. Dynamo speelde deze set eenvoudig uit. Dames 2 heeft haar doel gehaald en Wevo'70 haar eerste thuisnederlaag. De supporters van Dynamo erg bedankt voor jullie aanwezigheid en support.

Volgende week wacht om 13.00 uur in het Omnisport Rosstars. Ondanks dat dit team laag geklasseerd staat, zal coach Luuk Jothmann zijn team behoeden voor onderschatting. Dan is ook een van onze sponsors, Volleyinfo.nl, aanwezig om mooie foto's te maken.