Draisma Dynamo wint topper van Amysoft Lycurgus

Voor de tweede keer in ruim een maand tijd bleef de regerend landskampioen de houder van de nationale volleybalbeker de baas. Draisma Dynamo sloot zaterdag 30 oktober de Super Saturday in het Omnisport af met een super resultaat: 3-1. Na de nederlaag in de wedstrijd om de Supercup wilde Amysoft Lycurgus duidelijk niet nogmaals fungeren als kanonnenvoer. In een goed gevulde hal gaven de Groningers zich zeker niet zonder slag of stoot gewonnen. In vier sets moesten zij desondanks hun meerdere erkennen in Draisma Dynamo en hun eerste competitienederlaag slikken. De setstanden waren 25-19, 20-25, 25-23 en 25-22.

Aan Draisma Dynamo-zijde droegen Martijn Brilhuis (18 punten), Nico Manenschijn (15), Jeroen Rauwerdink (14) en Robin Boekhoudt (10) elk met ‘dubbele cijfers’ een bijdrage aan de zege. De winst in de eredivisietopper resulteert (nog) niet in de eerste plaats. Active Living Orion (5-14), het verrassende VoCASA (5-13) en ook Lycurgus (5-12) blijven de landskampioen vooralsnog voor in de rangschikking. Waarbij moet worden aangetekend dat elk van die teams momenteel een wedstrijd meer heeft gespeeld dan Draisma Dynamo (4-11). Komende speelronde wacht al de volgende topper op Redbad Strikwerda’s elitetroepen. In Doetinchem kan Draisma Dynamo bij lijstaanvoerder Orion een nieuwe aanval inzetten op de koppositie in de eredivisie.

Fotografie: Wout van Zoeren