Dames 2 vervolgt de ingeslagen weg

Na een goede trainingsweek en met erg veel zin trad Dames 2 zaterdag 30 oktober om 13.00 uur aan tegen het nog ongeslagen Set-up '65 DS 2. Er was enige uitloop door de wedstrijd van Dames 3 die knap wisten te winnen van Longa'59 DS1, maar uiteindelijk werd er na een goede warming-up gestart. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'. Foto: Peter Donderwinkel

Coach Luuk stuurde Jasmijn, Joyce, Heleen, An, Lauri, Suzanne en als startende libero Nikky veld 1 op om Set-Up '65 te bestrijden. In een relatief gelijkopgaande strijd liep SV Dynamo op de service van An een aantal punten uit waardoor de coach van Set-Up'65 zich genoodzaakt voelde om op een 11-8 voorsprong voor Dynamo een time-out te nemen. Set-Up'65 kroop weer iets dichter bij en op een stand van 18-15 voor Dynamo besloot coach Luuk om Sara in te brengen op de plaats van An. Op 23-22 werd Lieke voor Jasmijn in gebracht en ondanks de spannende stand bleek dat de keuzes van het team en de coach van Dynamo zich uitbetaalden om zodoende de 1e set te winnen. Eindstand 25-23.

Set 2 startte dezelfde Sara voor An in de basis en de rest van de starting 7 uit set 1 bleef staan. Een serviceserie van Lauri zorgde voor een uitloop naar 10-4. Ondertussen was Set-Up logischerwijze al in een time-out gevlucht.
De afspraken werden goed nagekomen en de effort van een goede trainingsweek was zichtbaar. Dynamo liep uit naar 19-11. Op 21-12 kwam Julia voor Joyce en op 21-13 volgde de dubbele wissel aan de zijde van Dynamo.  Dynamo won deze set met 25-17.

In set 3 startten Jasmijn, Joyce, Yolenthe, Sara, Lauri, Suzanne en Cynthia als libero. Op de service van Sara werd het eerste gaatje geslagen en op 8-4 nam Set-Up'65 weer een time-out. Een serviceserie van Suzanne zorgde voor een nog comfortabelere voorsprong van 15-6. Weer een time-out voor de tegenstander en Lieke kwam hierna voor Jasmijn. Op 19-9 kwam Julia weer voor Joyce maar Set-up begon wel beter te draaien. Er werden meer aanvallen gescoord maar desondanks won Dynamo de 3e set met 25-20.

De selectie van Dames 2 wilde ook graag het bonuspunt binnen halen. Immers de ongeslagen status van Set-Up'65 was tenietgedaan en dat zou een prachtige beloning zijn. Met Lieke als setter bleven de andere zes staan. Set-up'65 begon een meer consistenter spel waar zij ook mee zouden eindigen en binnen no time moest coach Luuk voor het eerst naar een time-out grijpen. Dit is ook zeker een compliment aan Set-up'65. Immers ze staan niet voor niets 2e voorafgaande aan deze wedstrijd. Het stond inmiddels 1-5. Persoonlijke fouten van verschillende spelers maakte het lastig om de juiste keuze te maken wie de verandering kon brengen. Achteraf gezien beaamt de coach van Dynamo dat hij eerder had moeten wisselen; het momentum was weg en dan had een snellere wissel mogelijk nog zaken kunnen veranderen. Set-Up gebruikte het momentum dus wel en liep verder uit. Op 5-13 werd Julia voor Lauri gebracht en op 5-16 kwam An voor Sara en Jasmijn voor Lieke. Heleen kwam voor Suzanne. Maar ook dit had geen effect op een mooie serviceserie. Op 10-20 kwam Lauri terug voor Julia en werd er gevochten voor elk punt. Helaas mocht dit niet meer baten en werd de 4e set verloren met 19-25.

Volgende week wacht nummer 6 Wevo'70 Dames 1 en thuis is de selectie van Dames 2 weer op 13 november tegen Rosstars te bewonderen. Ook weer om 13.00 uur in het Omnisport. Dan is ook onze sponsor volleyinfo.nl aanwezig.