Weer een vijfsetter voor Dames 2

Weer een vijfsetter voor SV Dynamo DS2 en ondanks het totaal van meer punten toch 2-3 verlies van Vocasa DS2. Wat vooraf wel ingeschat werd als een spannende wedstrijd bleek het uiteindelijk ook wel te worden. Met sets die om en om wisselde van winnaar. Concreet won Vocasa set 1, 3 en dus ook 5 en dus Dames 2 de andere 2. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'.

Coach Luuk Jothmann startte met Jasmijn, Bo, Heleen, Sara, Charlotte, Yolenthe en ook onze libero's Nikky en Cynthia waren natuurlijk van de partij. Een prima start kon niet echt een goed gevolg worden gegeven doordat de passing minder ging lopen. Op het moment dat deze wel liep, was het scoren weer lastig en uiteindelijk won Vocasa deze set.

Janne kwam voor Bo en de overigen bleven staan. Met een service die beter liep, een attente blokkering en minder eigen fouten liep de Apeldoornse selectie relatief makkelijk uit. Met de dubbele wissel Lieke voor Sara en An voor Jasmijn kwam onder andere wat extra aanvalsimpuls en won Dynamo deze set.

In de derde set startte Suzanne voor Yolenthe. Hoewel Dynamo het eerste punt won, pakte Vocasa het initiatief over en liep verder uit waardoor coach Jothmann genoodzaakt was een time-out te nemen. De vijf punten voorsprong was comfortabel voor Vocasa en ondanks het inwisselen van Bo en de dubbele wissel Lieke, Sara, An en Jasmijn was het tij niet meer te keren.

In set 4 startten Jasmijn, Janne, Heleen, An, Bo, Yolenthe en onze libero's Nikky en Cynthia. Dynamo pakte de leiding en liep uit naar 20-9. Ondanks deze riante voorsprong kwam Vocasa toch weer sterk terug. Door veel eigen fouten dipte het bij Dynamo. Een paar goede serviceseries van Vocasa zijde bracht hen terug tot 24-19 waarna Dynamo het volgende punt won en dus weer voor de maximale duur van de wedstrijd ging.

Slordig spel resulteerde in een relatief snelle 1-6 achterstand. Heleen maakte weer iets van de achterstand goed maar bij de kant wissel stond Vocasa met 5-8 voor. De dubbele wissel zorgde ervoor dat de 6-11 achterstand werd ingelopen. Uiteindelijk bleek de voorsprong van Vocasa genoeg om de vijfde set te winnen met 13-15.

Concluderend valt er nog steeds genoeg te trainen om zo het maximale te gaan bereiken. Door het verlies is Dames 2 nu gezakt van plaats 3 naar plaats 5.

Set 1: 21-25
Set 2: 25-17