Dames 2 verliest van zichzelf

Weer een uitwedstrijd voor dames 2, dit keer in Denekamp. Na een wat rommelige trainingsweek was de mindset wel goed om lekker te gaan volleyballen tegen Devoko dames 1. Even wennen aan de paarse vloer maar gelukkig was er vorige week al eens gespeeld op het centrecourt. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Luuk Jothmann onder 'Lees het hele bericht'.

Sara was wel aanwezig maar helaas had zij last van een blessure. Janne Koops was ook aangesloten bij afwezigheid van Jasmijn. Verder bestond de selectie van vandaag uit: Lieke, Joyce, An, Heleen, Yolenthe, Suzanne, Julia, Charlotte en de libero's Nikky en Cynthia.

In set 1 werden veel service fouten door de Apeldoornse selectie gemaakt. Het oogde taai en Dynamo vocht met name tegen zichzelf. Ondanks kansen op de winst werd deze mogelijkheid niet aangegrepen en werd de set nipt verloren.

Set 2 werden er enkele wissels toegepast en vol goede moed na een gelijkopgaande start zorgde Joyce voor een gaatje maar wist de nummer 10 van Devoko de passlijn van Dynamo dusdanig onder druk te zetten dat zij uitliepen naar 14-8. Onduidelijkheid en persoonlijke fouten; het was allemaal niet zoals de dames wilden maar het overkwam ze dus wel. Het gat was te groot om dicht te lopen en de 2e set verloor Dynamo dus ook.

Set 3 kwam Janne i.p.v. de setters positie op de passer-loper in het team. Hier ging het op en neer. Devoko liep iets uit en Dynamo kwam weer terug.
Devoko liep weer gemakkelijk uit naar 19-12. Duidelijk dat veel speelsters niet het niveau haalden en dat de foutenlast te hoog bleef. Dit ook mede doordat Devoko goed heeft geanticipeerd en dus wel deed wat ze moeten doen. Dynamo rechtte de rug en kwam terug tot 24-24 maar wist ook deze set niet binnen te slepen.

Er werd besloten om alles te geven en in ieder geval een punt mee te nemen naar Apeldoorn. Bij de stand 4-4 moest Charlotte het veld in omdat Julia geblesseerd was geraakt. Dynamo wist een gaatje te maken naar 12- 16 maar maakte het toch ook weer onnodige spannend. Suzanne, die voor Yolenthe was ingewisseld, wist de druk op Devoko te vergroten tijdens de big points. Toch werd het weer onnodig spannend maar wist Dynamo wel het punt binnen te halen.

Het team is gemotiveerd om er hard tegen aan te gaan om volgende week tegen Vocasa dames 2 te gaan knallen. Wij zien en horen u graag om 16.30 uur in het Omnisport.

Set 1: 26-24
Set 2: 25-20