Dames 2: Eerste winst maar een zwaluw maakt nog geen zomer

Het vernieuwde SV Dynamo dames 2 mocht zaterdag dan voor het eerst weer een echte wedstrijd spelen. Met twee officials en een begeleider om recht te doen aan de kwaliteit van de officials en hen te coachen. Na de diverse voorbereidinsgwedstrijden voor en na de zomer, met als laatste tegen het team van de Volleybal Academie Zürich (Zwitserland) van Saskia van Hintum, werd na de vervanging van het net keurig op tijd begonnen met het inslaan en serveren. Zodoende kon er stipt op tijd worden begonnen met een echte derby.

De nieuwe coach Luuk Jothmann begon met de starting seven: Jasmijn, Bo, Heleen, An, Lauri, Yolenthe en libero Nikky. Met goede servicedruk liep SV Dynamo in de eerste set uit. Toch werd er ook prima partij gegeven door Alterno. Met hun sterke aanvaller Mila kwamen zij een aantal keer goed door. Door nog beter te communiceren en het eigen spel te spelen werd deze set gewonnen.

Set twee werd met dezelfde starting seven gestart. Een sterke start werd afgewisseld door een sterke serie van Alterno. Coach Jothmann zag zich dan ook genoodzaakt zijn eerste wissel toe te passen: Julia voor Bo. Met goed aanvallend spel en servicedruk werd ook deze set gewonnen.

In set 3 kwam Suzanne voor Heleen en bleef Julia staan, de overige dames bleven ook staan Zeker in de befaamde derde set wilde de thuisploeg de winst zeker stellen. Met soms erg slordig spel werden onnodige punten verspeeld. Bo kwam voor Lauri en met een dubbele wissel probeerde SV Dynamo verderop in de set het tij te keren. Een hick-up in DWF zorgde voor de onvergetelijke woorden van de official dat er dan niet gewisseld kon worden. Gelukkig was het probleem na een kleine vijf (5) minuten verholpen en kon er ineens wel weer gewisseld worden. Lieke en Sara voor An en Jasmijn. Met een harde aanval via het blok scoorde Sara direct een belangrijk punt. Toch moest ook de terugwissel Sara en Lieke nog komen om het voordeel ook te benutten.
De eerste winst een feit en een bonuspunt te verdienen.

Dat laatste besefte Alterno maar al te goed en begon sterk in de vierde set. Hier werd gestart met Lieke, Julia, Suzanne, Sara, Bo, Yolenthe en Cynthia als libero. SV Dynamo wilde graag het bonuspunt pakken en afgesproken werd om hier ook op te coachen. Met prima servicedruk werd SV Dynamo onder druk gezet en Nikky kwam terug voor Cynthia. Julia pakte haar rol en scoorde goede punten en SV Dynamo kroop weer dichterbij. Ook in deze set was een dubbele wissel noodzakelijk. Een verkeerd teken (fout aanvallende achterspeler voor een midden die in de voorzone stond) zorgde voor ergernis bij het team en coach. Een beoordelingsfout, naar de mening van heel Dynamo dames 2, de tweede official en ook de coachingstaf van Alterno, zorgde dat Dynamo dames 2 tot het bot toe gemotiveerd werd om dan ook heel duidelijk en met overtuiging de vierde set uit te spelen. Deze set werd dan ook afgesloten en het bonuspunt gepakt.

Speciaal woord van dank voor Davelaar Sport voor het aanpassen van een shirt.

Concluderend een wedstrijd waarin goed volleybal werd gespeeld maar ook zeker nog punten ter verbetering van ons eigen spel.

Set 1: 25-19
Set 2: 25-16