Toptrainster Saskia van Hintum te gast bij SV Dynamo

Afgelopen week was Saskia van Hintum met de Volleybal Acadamy Zurich te gast bij SV Dynamo. Saskia van Hintum is ex-international en heeft in meerdere landen in Europa gespeeld. Na haar carrière als speelster heeft ze ondertussen een aardige CV opgebouwd, te veel om op te noemen dus we noemen er een paar: bondscoach Beachvolleybal, assistent van Giovanni Guidetti bij het Nederlands dames team, trainer/coach Ladies in Black Aachen (DL) en op dit moment is ze bondscoach van Zwitserland bij de dames en trainster bij de Volleybal Acadamy Zurich. Klik hier voor een filmpje over de Acadamy.

SV Dynamo heeft voor hen een avondtraining en 3 ochtendtrainingen geregeld en ze hebben een oefenwedstrijd gespeeld tegen SV Dynamo dames 2.

Dynamo Volleybal School (DVS)

Met deze toptrainster een week te gast bij SV Dynamo konden we natuurlijk de kans niet laten gaan hier voor onze talenten ook wat mee te doen. Saskia wilde met alle plezier een gasttraining verzorgen bij de Dynamo Volleybal School meisjes onder 12. Afgelopen woensdag heeft Saskia deze meiden hard aan het werk gezet samen met trainers Lennaert & Kirsten Hogenhout en ondersteund door de stagiaires van Landstede en ROC Aventus. Na een training met  inspirerende oefeningen en heel veel balcontacten gingen de meiden met een ervaring rijker naar huis.

We houden contact met Saskia en haar Volleybal Acadamy voor uitwisselingen in de toekomst.