Arbitrage 2021-2022

Arbitrage 'commissie'
Hoe kan het werven, opleiden en begeleiden van scheidsrechters nog beter en welke rol zien wij daar eventueel voor ons weggelegd? Dat was de centrale vraag tijdens een overleg met Ilse van Beusekom, Marit Heupink, Fleur Dubbelhuis en Bart Bosman. Al heel snel werd duidelijk dat alle 4 daar een rol in willen spelen en een Arbitrage-aanpaksplan willen uitwerken voor de komende jaren.

• Fleur en Marit willen zich inzetten voor de werving en begeleiding van jonge scheidsrechters en het verzorgen van spelregeltoets workshops
  • Ilse verzorgt de opleiding tot scheidsrechter 1e/2e klasse senioren en begeleidt onze scheidsrechters die in de promotieklasse willen gaan fluiten.
  • Bart blijft achter de schermen actief als contactpersoon van de Nevobo en  administratieve en ICT taken,

Onze jongste regioscheidsrechter
Maud van Lohuizen (14) maakt sinds 2018 deel uit van het Jeugd Arbitrage Corps en heeft haar talent voor het fluiten van wedstrijden al vaak laten zien tijdens wedstrijden in de jeugd- en seniorencompetitie. Maud gaat nu de volgende stap zetten en promotieklasse of 3e divise wedstrijden fluiten in onze hal en andere hallen in de regio. Fantastisch Maud! Heel veel plezier met het fluiten op dit niveau, de cursus die je gaat volgen en de samenwerking met je praktijkbegeleidster Ilse van Beusekom.

Verenigingscheidsrechters
Honderden wedstrijden per jaar (mini, jeugd en senioren tm 1e klasse) worden in onze hal gespeeld. Voor elke wedstrijd levert de vereniging een scheidsrechter. Veelal worden deze gefloten door het Jeugd Arbitrage Corps (JAC)  en seniorenteams vanuit de 'senioren-teamtaak'.

Leveringsplicht regioscheidsrechters
Naast de wedstrijden in de eigen hal heeft onze vereniging ook een 'leveringsplicht' van hoog gekwalificeerde scheidsrechters die in andere hallen fluiten. Deze leveringsplicht geldt voor elk Dynamo team dat in de promotieklasse, 3e of 2e divisie speelt. Komend seizoen gaat het om 84 wedstrijden in deze klasses. Niet voldoende scheidsrechters betekent dat één of meer van deze teams niet in deze klasses mogen uitkomen. Mei/juni is altijd een spannende maand om de scheidsrechters hiervoor rond te krigen. Maar het is weer gelukt dankzij onze toppers: Jan de Groot, Peter de Vries, Remco Mulder en Dave Sanges.