Dynamo start met Dynamo Volleybalschool in seizoen 2021-2022

Vanaf half september start Dynamo met de Dynamo Volleybalschool met de volgende leeftijdscategorieën meisjes en jongens O12, O14, O16 en 16+. Als Dynamo willen we ook volleyballers met ambitie & potentie van buiten Dynamo de mogelijk geven gebruik te maken van onze professionele organisatie en te profiteren van het opleidingsprogramma waar we binnen Dynamo al een paar jaar succesvol mee werken. De trainingen van de Dynamo Volleybalschool worden gegeven door Hoofdtrainers en Opleidingstrainers van Dynamo o.a. Redbad Strikwerda, Michael Beugelsdijk en Arjan de Groot

Ben jij die volleyballer met ambitie & potentie geef je dan op voor de open trainingen van de Dynamo Volleybalschool. Deze zijn op woensdag 7 en vrijdag 9 juli en op woensdag 1 september en 3 september. Klik hier om je op te geven voor de Dynamo Volleybalschool!

NB spelers & speelsters van Dynamo hoeven zich niet op te geven. Die krijgen per mail een uitnodiging vanuit de TC met nog wat aanvullende informatie.

Klik hier voor informatie over tijden & locatie open trainingen, tijden, locaties en trainingsdata van trainingen tijdens het seizoen, geboorte jaren per categorie, kosten en andere informatie over de Dynamo Volleybalschool.

Opleidingsprogramma Dynamo

Binnen Dynamo trainen alle speler en speelster uit de opleidingslijn minimaal 3 keer en zijn er meerdere mogelijkheden om 4  keer of meer te trainen. Dit doen we volgens 2 leerlijnen een technische en een fysieke. Met de technische leerlijnen werken we vooral aan de sport specifieke (volleybal) ontwikkeling.

Wetenschappelijk onderzoek en ervaringen uit het werkveld van de sport beschrijven steeds meer het belang van het breed motorisch opleiden (BMO) van sporters. Binnen Dynamo hebben we daarom gekozen dit in  een aparte fysieke leerlijn op te nemen. In de leeftijd 3 t/m 6 doen we BMO in de Dynamo Sportpeeltuin, waar het accent ligt op het goed en vooral met plezier leren bewegen. Vervolgens ga je naar de Dynamo Jeugd waar we tot de leeftijd van 12 jaar BMO combineren met de technische leerlijn. In de leeftijd 12 t/m 16 jaar gaan we in de fysiek leerlijn geleidelijk van BMO over naar Strenght & Conditioning training en vanaf de leeftijd 16+ werken we toe naar krachtraining. Ook hier weer gecombineerd met de technische leerlijn.

Ook binnen de Dynamo Volleybalschool werken we met dit opleidingsprogramma en de trainingen zullen dan ook altijd bestaan uit een fysiek stuk en een technisch /volleybalstuk. Voor de fysieke leerlijn werken we met een aparte BMO trainer, Strenght & Conditioning trainer en krachtrainers. Hierin zoeken we ook de samenwerking met ander partijen.

We hebben de insteek als vereniging dat wij ons richten op daar waar we goed in zijn; alles op het vlak van volleybal; het zelf doen. Op gebieden zoals  fysieke training, samenwerking met scholen etc. we de samenwerking zoeken met andere partijen, maar wel onder de paraplu van de Dynamo Volleybalschool.

Samenwerkingen Nevobo en andere partijen

Als vereniging hebben wij een samenwerking met de Nevobo, Accres en Gemeente. Binnen deze samenwerking is onze Hoofd Opleiding als professional binnen Dynamo actief is en is hij binnen Accres Sportstimulering actief met als aandachtsgebieden; Volleyball en BMO.

Daarnaast onderhouden wij nauwe contacten met de Nevobo over de positie van de Dynamo Volleybalschool t.o.v. de talentprogramma’s van de Nevobo binnen hun RTC en selecties op Papendal.

Ook met FSG Apeldoorn werken we samen. Naast dat Draisma Dynamo dames 1 traint op de FSG Sport Campus zullen ook aantal trainingen van de Dynamo Volleybalschool daar plaats vinden. Ook op trainersvlak werken we samen de BMO trainer van de Dynamo Volleybalschool geeft ook fysieke trainingen bij FSG.

In de toekomstplannen van de Dynamo Volleybalschool wordt er ook gekeken naar samenwerking met scholen in het voortgezet onderwijs in Apeldoorn. Hierin zou FSG ook weer een partij kunnen zijn, omdat zij een partij zijn die zich hier al op richten en al een netwerk naar scholen in Apeldoorn hebben.

Op het gebied van fysieke trainingen sluiten we ook aan bij een netwerkgroep van Topsport Gelderland.

We hopen dat vele ambitieus en potentievolle spelers/speelster zich op zullen geven voor de open trainingen van de Dynamo Volleybalschool. Als je ie interesse hebt in de Dynamo Sportspeeltuin of in het algemeen over mogelijkheden binnen Dynamo stuur dan een mail aan TC@svdynamo.nl dan wordt er contact met je opgenomen.

BijlageGrootte
Informatie Dynamo Volleybalschool seizoen 2021.pdf162,34 KB