Luuk Jothmann nieuwe trainer van nieuw Dames 2

Als TC zijn we verheugd te melden dat we in de persoon van Luuk Jothmann een nieuwe trainer hebben gevonden voor dames 2. Niet alleen de trainer is overigens nieuw ook het team is nieuw daarover later in dit bericht meer.
Luuk is al tientallen jaren actief als trainer op divisieniveau. Afgelopen jaar was hij nog trainer van HLB Van Daal/DS Dames 1. In het verleden heeft Luuk ook al eens samen gewerkt met onze Hoofdtrainer dameslijn Michael Beugelsdijk bij het RTC en VCV Veenendaal. We hadden dan ook maar één gesprek nodig om er van beide kanten van overtuigd te raken dat Luuk de perfecte trainer is voor ons nieuwe dames 2.

Nieuw dames 2
Via de mogelijk van zijinstroom in de eredivisie hebben we als verenging een plek in de eredivisie gekregen. Dit betekent dat komend seizoen dames 1 eredivisie zal spelen. Als vereniging behouden we het recht op de plekken waarop D1,D2 en D3 in het seizoen 2020-2021 speelden. Oud D2 en D3 zullen als D3 en D4 respectievelijk 2e divisie en 3e divisie gaan spelen.
We hebben de teams dus niet omhoog geschoven qua speelniveau maar er is een nieuw D2 samen gesteld. Dit team zal bestaan uit een mix van speelsters die afgelopen seizoen bij D1 hebben gespeeld, in het verleden bij D1 hebben gespeeld, op vergelijkbaar niveau hebben gespeeld en een aantal talenten uit onze opleidingslijn.
Dit team zal geen Topdivisie gaan spelen (het speelrecht van oud D1), maar op 1e divisie niveau. Als vereniging zijn we hier heel erg blij mee, want we kunnen hiermee speelsters die niet de stap met D1 maken naar de Eredivisie een mooi speelniveau bieden. Waar anders de kans was dat deze speelsters weg waren gegaan bij Dynamo of zelfs gestopt waren met volleyballen. Daarnaast kan deze groep ervaren speelsters helpen de talenten die met hen in dames 2 zijn ingedeeld zich verder te ontwikkelen. Waarbij wel als vereniging hopelijk dat die talenten uiteindelijk de stap naar dames 1 kunnen maken.
We zochten dan ook een trainer die al velen jaren op divisie niveau trainen geeft, passend bij de ervaren kern van D2, maar die daarnaast ook affiniteit heeft met het opleiden van talenten. Met Luuk hebben we een trainen gevonden die op beide vlakken ervaring heeft en wij kijken dan ook erg uit naar de samenwerking met Luuk als trainer op het nieuwe dames 2
We wensen Luuk en zijn nieuwe team veel succes en plezier toe in het komende seizoen.