Van de voorzitter: uit het bestuur

Beste leden, het is al weer een tijdje geleden dat wij als bestuur iets van ons hebben laten horen. Om te beginnen wil ik, namens het bestuur, vanaf deze plaats Heren 1 en staf van harte feliciteren met het behalen van de landstitel. Zij hebben een topprestatie geleverd. Ondanks de corona perikelen hebben zij toch nog een optimale strijd kunnen leveren. Fantastisch gedaan mannen. Ook de Stichting Top Dynamo wil ik bij deze van harte feliciteren. De bedoeling is dat wij de komende maand als bestuur om de beurt een stukje schrijven voor op de site. Ik heb de spits als voorzitter reeds afgebeten, daarna zal Rob als voorzitter TC het één en ander melden, penningmeester Marc zal ingaan op de stand van zaken van de financiën en Karin betreffende het secretariaat e.d.

In februari hebben we voor het eerst in de geschiedenis van Dynamo een digitale ALV gehouden. Deze vergadering is goed bezocht. Er waren meer leden aanwezig dan bij een normale fysieke bijeenkomst.

Corona

Ik denk dat wij zo langzamerhand met z’n allen ernaar snakken om weer het normale leven op te pakken. Want deze pandemie heeft nog steeds heel veel impact op ons. Er zijn op het moment dat ik dit schrijf gelukkig al een aantal versoepelingen ingezet, de vele vaccinaties maken dit mogelijk. De terrassen zijn gedeeltelijk weer open, winkels weer open zonder afspraak, einde avondklok enz. Er zijn inmiddels door de overheid vervolgstappen van het openingsplan per 11 mei aangekondigd. Onder bepaalde voorwaarden zou vanaf dat moment weer binnen gesport kunnen worden en zijn er uitbreidingen voor buitensporten. Maar dat is nu met een week uitgesteld. Zo zijn er nog een aantal stappen gemeld tot en met 7 juli, waarin staat dat we steeds iets meer mogen.

Seizoen 2021-2022

Ik ga er vanuit dat we eind augustus binnen met de trainingen kunnen starten en in september de wedstrijden kunnen beginnen, zodat het Dynamo Café ook weer open kan. Het zou fantastisch zijn om elkaar daar weer te ontmoeten.

Beachlocatie

De afgelopen maanden konden alle leden gelukkig gewoon blijven volleyballen maar dan wel op onze beachlocatie.
Vorige keer heb ik jullie gemeld dat we bezig zijn de oude keet op de beachlocatie te vervangen. Deze week zijn de werkzaamheden daarvoor reeds gestart. Jeroen van der Linden en Marc Neuteboom Spijker hebben samen met een aantal van hun teamgenoten van Heren 7 deze werkzaamheden opgepakt. Mede onder leiding van Walter Ruessink, de hovenier. Geweldig dat jullie dit met elkaar willen doen. En dat het heel mooi gaat worden dat is een ding dat zeker is.

Er komen 2 containers: 1 voor materiaalopslag en 1 container voor kleinschalige horeca. Tussen de 2 containers komt bestrating van 6 meter breed. De overkapping tussen de containers wordt zeildoek/tarp. Aan de kant van de horeca container komen stoeltjes/tafeltjes/parasols om het geheel gezellig aan te kleden.

De bedoeling is dat wij zaterdag 29 mei een feestelijk opening organiseren, uiteraard afhankelijk van de dan geldende coronaregels.

Inmiddels zijn wij aan het onderzoeken om nog 4 beachvelden extra te realiseren, uiteraard op dezelfde locatie. Zodra daar meer over bekend is, zullen we dat jullie laten weten.

Ik wens jullie allemaal een goede tijd toe en blijf gezond.

Jan Lit
Voorzitter SV Dynamo