Van de voorzitter: terugblik op 2020

2020 zal de boeken ingaan als een uitzonderlijk jaar. Wie had kunnen bedenken dat het nieuwe virus, COVID-19, ons nu al 9 maanden in zijn greep houdt? Wereldwijd sloeg het virus hard toe en er waren strenge maatregelen nodig om de meest kwetsbaren onder ons zo goed mogelijk te beschermen. Dat Corona impact heeft op ons allemaal, behoeft geen nadere uitleg. Ook wij als vereniging maken een lastige periode door.

Graag wil ik stil staan bij de leden en bekenden van SV Dynamo die in dit bijzondere jaar zijn overleden.

• Ineke Beuker, overleden op 7 april, speelster dames 9
  • Herman Bos, overleden op 1 mei, oud-voorzitter van onze vereniging
  • Saakje Boermans, overleden op 13 mei, vrijwilliger van Dynamo en gastvrouw van Heren 1
  • Ivo Visser, overleden op 25 juli, speler van heren 11
  • Ton van Dijck, overleden op 29 september, sinds 1971 lid van Dynamo
  • Mariska de Bruin, overleden op 3 december, vrouw van Albert Mein en ex-lid van Dynamo

Onze gedachten zijn bij de nabestaanden en we wensen hen veel sterkte.

Volleybalseizoen

Vanaf 19 september konden we tot onze grote opluchting weer volleyballen en begin oktober hebben we via livestream de wedstrijd van Heren 1 kunnen volgen om de Super Cup. Helaas zonder prijs. Op 14 oktober werden alle competities voor minstens 4 weken stil gelegd en het einde hiervan is nog niet in zicht. In verband met de coronamaatregelen heeft de Stichting Top besloten om Heren 1 terug te trekken uit het toernooi van de CEV Cup. Helaas dit seizoen dus geen Europa Cup wedstrijden in onze mooie Topsporthal.

Op zaterdag 14 november was er een extra activiteit voor onze mini’s en jeugdleden in het Omnisport. De mini’s speelden onderlinge wedstrijden en de jeugd een King of the Court toernooi. Er was veel belangstelling en ik heb enorm genoten van het enthousiasme van de kinderen. Vanaf 30 november mochten onze leden van 18 jaar en ouder weer trainen met een maximum groepsgrootte van 4 personen op 1 veld. Ondanks de beperkte mogelijkheden stonden veel teams te trappelen om weer te gaan volleyballen.

Helaas houdt het niet op en hebben we het virus nog niet onder controle. Op 14 december is een totale lockdown afgekondigd en gaan de scholen weer dicht. Dit heeft veel gevolgen voor onze mini's en jeugdleden en hun ouders, ik wens ze veel sterkte. Ook alle sporthallen zijn weer dicht en we kunnen niet trainen en volleyballen. De topsportcompetitie gaat wel door, dit betekent dat Heren 1 in januari weer kan beginnen met de competitie. Stichting Top realiseert een livestream om de wedstrijden te kunnen volgen.

Nieuwe secretaris

Jullie hebben vast wel de vacature gezien voor een nieuwe secretaris voor het bestuur omdat erelid Alice Jonker na 12 jaar heeft aangegeven te willen stoppen. Ik wil haar dan ook bedanken voor haar inzet al deze jaren. De ledenadministratie blijft Alice nog wel doen. Inmiddels heeft Karin van der Linden zich beschikbaar gesteld. Het bestuur is hier erg blij mee en zal Karin voordragen als secretaris tijdens de volgende Algemene Leden Vergadering (ALV).

2 bestuursleden stoppen

Op dinsdag 21 december hebben Jaap van der Schaaf en Edwin Sonneveld ook aangegeven te stoppen als bestuurslid. Ook hen wil ik bedanken voor hun inzet de afgelopen jaren. Het bestuur zal het beleid dat is ingezet op het gebied van financiën en talentontwikkeling voortzetten. Edwin heeft te kennen gegeven dat hij wel voorzitter blijft van de sponsorcommissie en doorgaat met de jeugdtoernooi-organisatie.

Tot slot wens ik alle leden ondanks de coronacrisis hele fijne Kerstdagen en een gezond 2021.

Begin 2021 organiseren we de eerste digitale ALV van SV Dynamo. Jullie ontvangen begin januari hiervoor een uitnodiging.

Hopelijk zien we elkaar weer snel in het Omnisport of het Dynamo Café.

Blijf goed voor je zelf zorgen en uiteraard ook voor elkaar.

Namens het bestuur,
Jan Lit