Bericht van de penningmeester

Beste leden, hopelijk gaat het jullie allen nog goed in deze bijzondere tijd. Ook voor ons als bestuur zijn dit woelige tijden, met het steeds weer in moeten springen op de veranderende regels. Menig penningmeester heeft op dit moment waarschijnlijk slapeloze nachten door het gesloten clubhuis. Gelukkig kan ik nog prima slapen. Dat komt door de financiële buffer uit het verleden (verkoop oude Dynamohal) waardoor we nog altijd een mooi saldo op de bank hebben staan.

Seizoen 2019/2020

Afgelopen seizoen hebben we die buffer gelukkig nauwelijks hoeven gebruiken. Doordat de lockdown pas aan het einde van het seizoen kwam en we ook gelijk volledig stopten met trainen en spelen woog het verlies aan baropbrengst aardig op tegen de veel lagere zaalhuur kosten. We zijn uitgekomen op een resultaat van slechts min 1.337 euro.

ALV

Volgens de statuten moeten we jaarlijks binnen 6 maanden na afloop van het boekjaar de ALV houden, bij ons dus voor 31 december. In verband met Corona mag de ALV door een noodwet met 4 maanden uitgesteld worden. We hebben als bestuur besloten om de ALV, waarin het resultaat over afgelopen seizoen vastgesteld moet worden en de begroting voor dit seizoen, daarom voorlopig uit te stellen. We geven de voorkeur aan een fysieke bijeenkomst tenzij het echt niet anders kan.

Seizoen 2020/2021

Doordat het clubhuis eerst maar beperkt open was en nu helemaal niet meer gaan we dit seizoen wel fors interen op dat banksaldo. Er staat voor 56.500 euro aan bruto winst clubhuis op de begroting en daarvan hebben we pas 4.000 gerealiseerd in de tijd dat het clubhuis nog beperkt open was. En gezien het nog altijd oplopend aantal besmettingen en ziekenhuisopnames is het niet de verwachting dat we weer snel open zullen gaan.
Daarnaast hebben we, zoals jullie al konden lezen, helaas ook definitief een streep moeten zetten door het jeugdtoernooi. Dat stond ook voor 6.000 aan resultaat op de begroting.

Hier staat tegenover dat er een bijdrage van de overheid zal komen voor een beperkt deel van de gemiste clubhuisomzet en we hebben sinds half oktober lagere kosten voor de zaalhuur (650 euro per week) nu de senioren en recreanten niet meer met hun team mogen trainen. Het voordeel van het toch kunnen trainen met 4 mensen tegelijk weegt voor ons helaas niet genoeg op tegen het financiële nadeel van de hoge zaalhuur. Hierdoor hebben wij dit tot op heden voor de volleybalteams nog niet gefaciliteerd.
Per saldo zal het resultaat dus toch fors negatief worden!

Contributie 4e kwartaal

Kortom, om dat niet nog veel lager te laten worden kunnen we op dit moment niet anders dan de contributie over het vierde kwartaal gewoon te innen bij jullie. Hopelijk hebben jullie hier begrip voor. Wel zeggen we hierbij toe om aan het eind van het seizoen hier nogmaals naar te kijken. Bij bijvoorbeeld een lockdown zoals in het voorjaar vallen alle huurlasten weg en dat zal zorgen voor een beter resultaat aangezien de zaalhuur veruit de grootste kostenpost van de vereniging is.

Competitiegeld

Daarnaast is de Nevobo zich op dit moment aan het beraden over het competitiegeld, zowel voor de laatste wedstrijden van vorig seizoen als voor dit seizoen. Wij zullen daarom wachten met het incasseren van het competitiegeld totdat de Nevobo hierover duidelijkheid heeft verstrekt.

Oliebollen

Voor november/december staat onze inmiddels bijna traditionele oliebollenactie gepand. Hopelijk gaan de mini’s en jeugdleden veel oliebollen van Bakker Toet verkopen. 40% van de opbrengst gaat naar Dynamo. Maar natuurlijk hopen we dat ook vele senioren/recreanten deze via de website zullen bestellen.

Met vriendelijke groet,
Marc van Tongeren