Coronaprotocol voor leden

Alle ruimtes voldoen aan de richtlijnen zoals bepaald door het RIVM, de Rijksoverheid en de Veiligheidsregio. Om sporten op veilige afstand mogelijk te maken hebben Dynamo en het Omnisport een corona protocol ontwikkeld. Lees de bijlagen goed door. Hiernaast een foto van de looproute en hieronder een samenvatting van de belangrijkste punten.

Looproutes

• Sporters kunnen tot 16.30 uur via de hoofdentree/deur 2 naar binnen en na 16.30 uur via deur 3 (Dynamo ingang). Volg de pijlen.
  • Publiek kan via deur 3 (Dynamo ingang) naar binnen, volg de pijlen. Er staat een plattegrond van de looproutes in de PDF ‘Protocol wedstrijden en trainingen’.
  • Er is desinfectie gel aanwezig bij de ingangen.

Kleedkamers

• Gebruik de kleedkamer uitsluitend voor het toilet. Omkleden en douchen is niet toegestaan.
  • Kleed je niet om in de gang, er hangen camera's. Doe thuis je sportkleren aan en wissel je schoenen bij binnenkomst in de sporthal, houd hierbij voldoende afstand van elkaar.

De zaal (trainingen en wedstrijden)

• Een teamsport mag worden beoefend zonder rekening te houden met de 1,5 meter regel. Voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening moeten sporters van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand houden.
  • Coaches, trainers en scheidsrechters die bij het veld staan, moeten wel de 1,5 meter afstand aanhouden.
  • Verzoek aan de uit spelende teams (gasten): neem geen supporters mee (er zijn niet genoeg tribune plaatsen). We zullen onze gasten binnenkort informeren over ons protocol.
  • Neem op de tribune plaats totdat jouw veld beneden beschikbaar is.
  • Bij wedstrijden zijn er toezichthouders aanwezig. Zij zijn het aanspreekpunt voor gasten, Dynamoleden en Omnisport en herkenbaar aan een gekleurd hesje. Vriendelijk verzoek om de aanwijzigingen van de toezichthouders op te volgen. Als wij ons niet aan het Corona protocol houden dan lopen we het risico dat we straks niet meer kunnen sporten in het Omnisport.

Tribunes

• Thuispubliek is (beperkt) welkom maar er zijn niet veel zitplaatsen. Publiek kan uitsluitend plaatsnemen op de tribunestoelen met de groene stippen.
  • Verzoek aan alle mensen die niet spelen/trainen op een van de velden: graag plaatsnemen op de tribunes. Dit geldt dus ook voor de teams die normaal gesproken langs het veld of in de gangen wachten tot hun veld vrij komt voor de wedstrijd/training.
  • Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.

Uitwedstrijden

• Personen meenemen in de auto is toegestaan. Houd je hierbij wel aan de coronarichtlijnen. Sinds 1 juli 2020 geldt: draag een mondkapje als u met mensen uit een ander huishouden in een auto of bus zit. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen. Zie de informatie van de Rijksoverheid.

Dynamo Café

• In het Dynamo Café moeten we ons houden aan de 1,5 meter afstand regel.
  • Gasten registeren zich bij de deur met naam en telefoonnummer en ontsmetten de handen.
  • Na het bestellen aan de bar blijven gasten niet staan in het Dynamo Café maar gaan zitten (er zijn 54 zitplaatsen) of nemen plaats op de tribune. Er zijn 25 stoelen beschikbaar op de vaste tribune aan de Dynamo kant en 86 plaatsen op de tribune aan de Sportcafé kant. Op de uitgeschoven tribune zijn 118 plekken.

Lees ook het coronaprotocol van de Nevobo.

BijlageGrootte
DynamoCafeCorona.pdf823,4 KB