Een geweldig seizoen, een onverwacht einde

En dan is ineens het seizoen als een nachtkaars uitgegaan, op een voor velen onverwachte en misschien ook onbevredigende manier. Toch kijk ik als voorzitter van de Technische Commissie en als volleyballiefhebber terug op een geweldig seizoen!

Waarom? Omdat ik het jeugdige H2 onder leiding van Justin Sombroek onwaarschijnlijke stappen heb zien zetten naar de top van de Topdivisie. Omdat H4 op een doordeweekse avond en voor een volle tribune in de regionale beker van Alterno H1 won. Omdat al die jongens en meisjes tijdens de goed georganiseerde mini-ochtenden het heel erg naar hun zin hebben gehad en goed gespeeld hebben. Omdat D1 na een moeizaam seizoen toch met veel speelsters (en trainers) uit de eigen Dynamo-opleiding weer vol plezier en enthousiasme meededen aan de bovenkant van de Topdivisie. Omdat er in zes maanden zoveel mooie volleybalmomenten waren waarvan dit er slechts een paar zijn.

En dan nog de inzet van al die mensen die een volleybalseizoen doen slagen, waarvan ik er een aantal noem: Michael Beugelsdijk, die aan de slag ging met jeugdspeelsters om foto’s en video’s voor een techniekboek te maken. Arjan de Groot, die net zo lang met het trainingsrooster puzzelde tot zoveel mogelijk trainers en spelers er blij mee waren. Auke Snijder, die onvermoeibaar vervangende zaalruimte regelde wanneer we niet in het Omnisport konden trainen of spelen. Jelle Overvelde, die met een bijzondere beginopstelling startte bij ons eigen Jeugdtoernooi dat ook dit jaar weer uitstekend georganiseerd was. Dit en nog veel meer maakt dat een volleybalseizoen toch geslaagd is, ook al is het einde onverwacht en onbevredigend.

Er ligt nog veel op de plank waar de TC de komende maanden meer over zal vertellen, maar alvast een tipje van de sluier: het techniekboek van Michael Beugelsdijk met foto’s en video’s, het Acie Sportdiploma voor jongens en meisjes van 4-6 jaar, het CMV trainershandboek met kant en klare trainingen voor een heel seizoen en een nieuwe hoofdtrainer voor de herenlijn.

Kortom, we zitten niet stil. Ook niet in deze voor iedereen vervelende coronacrisis, waarin gezondheid toch het allerbelangrijkst is.

Blijf gezond en fit; we zien jullie graag aankomend seizoen weer als volleyballer en/of vrijwilliger.

Met hartelijke groet,
Rob Noort