MC1 fluiten top(klasse) scheids

Zaterdag 7 maart moest Meisjes C1 om 8.30 uur klaar staan om de mini's te fluiten. Dit betekende dat het een lange dag zou  gaan worden. Na de hele ochtend te hebben gefloten was het om 12.15 uur tijd voor een gezamenlijke lunch in het Dynamo Café.  ‘s Middags om 13.30 uur moest MC1 zelf spelen, de meiden hadden er zin in! Helaas waren ze maar met 7 spelers, Jada was ziek en Lissy had nog last van haar nekspieren en gaf zelf aan dat het te pijnlijk was om te spelen. Lees het wedstrijdverslag van David Bergsma.

1e set

Gedurende de 1ste set had Timax Devoko Dynamo zwaar onder druk, zowel met hun service maar ook met de dreunen van de hoekspelers. Er werd door de meiden keihard gewerkt maar helaas we de set met 25 – 16.

2e set

De 2de set was gelijk aan de 1ste set. Weer kwamen we onder druk te staan van hun service en de keiharde aanvallen. Toch kwamen we er iets beter uit. Esmay liep haar longen uit haar lijf om iedereen goed te bedienen.  Helaas verloren we deze set met 25  - 14.

3de set

De set ging gelijk op maar rond de 10 punten kreeg MC 1 het op de heupen. Er werd nu slim gespeeld en goed geluisterd naar de opdrachten en de service begon te lopen. We kregen Timax Devoko onder druk en daardoor gingen zij geforceerd spelen en veel fouten maken. We liepen uit naar 20 - 12. Zoals wel vaker gebeurt, kunnen we dit niet volhouden en Devoco kwam terug tot 21 – 19. Na een time out pakte MC1 het op en won de set uiteindelijk toch met 25-22.

Set 4

Een ontketende MC1, werkelijk alles lukte in deze set. Servicedruk, mooie aanvallen vanuit het midden, omloopballetjes,  pipe aanvallen, alles zat er in. Een voorsprong van 7 punten op de nummer 2 van de topklasse. Bij 21 punten kwam Anna aan serve voor Madelon die al een paar mooie kill blocks had gemaakt. Dynamo speelde de set goed uit en won met duidelijke cijfers: 25 -18 . De meiden waren door het dolle heen.

Set 5

We begonnen de set niet goed helaas waardoor Devoko met 8- 3 van kant wisselde. Dynamo had nog een kleine opleving en kwam terug tot 9 - 11. Maar de koek was op en we verloren deze set met 15 - 12. Maar wat een wedstrijd en wat ben ik trots op deze meiden! Na de wedstrijd hebben we nog even nagenoten met een overheerlijke Joop schotel!

Speelsters: Esmay - Lissy - Lynn - Esmee - Madelon -Mila - Fleur - Anna (Jada helaas ziek)

Bart Bosman heeft de meiden nog een presentje gegeven omdat zij vanaf 9.00 uur het enige team waren dat thuis speelde en met z’n achten bijna 40 wedstrijden hebben gefloten en een aantal scheidsrechters van het JAC. Top Bart!

Maar er was nog iemand belangrijk. En dat was Diederik van Zuidam. Zoals ik vaker schreef over de scheidsrechters, komt ook Diederik uit de opleiding van het JAC. Dan staat er gewoon een scheids op de bok. Ondanks zijn jonge leeftijd is hij zeker van zijn zaak en resoluut. Hij blijft rustig, bekijkt de situatie en neemt dan een besluit. Ook ziet Diederik dat een achterspeler binnen de 3 meter springt en aanvalt. Touché, voetfouten, er ontgaat deze scheids niets en hij laat zich zeker niet van de wijs brengen. Diederik top gedaan jongen! Ik zie jou graag weer bij de MC1 op de bok staan.
David Bergsma