Jongens B1 ongeslagen kampioen!

Jongens B1 is ongeslagen kampioen geworden in de hoofdklasse. Op zaterdag 7 december speelde de B1 de laatste competitiewedstrijd. Bij een 4-0 winst op WVC kon het team niet meer achterhaald worden door nummer 2, DIOS. Elke andere uitslag zou waarschijnlijk een kampioenschap voor DIOS betekenen aangezien dat team een week erna nog tegen de nummer laatst moest spelen. Lees het wedstrijdverslag van zaterdag 7 december van trainer/coach Redbad Strikwerda.

Het begin van de wedstrijd was wat nerveus met mooie scores maar ook overbodige fouten. Gaandeweg de set begon de opslag te lopen en sloegen Jens en Joshua met harde klappen de ballen erin. Niels en Wietze verdedigden met een leeuwenhart de aanvallen van WVC en Kasper, Dylan en Stijn gaven naast loepzuivere set-ups ook mooie blokpunten en strakke opslagen. De wedstrijd werd volledig in de hand genomen met 25-19 in de eerste set en een dikke 25-12 in de tweede set. Ondertussen werd er continu doorgewisseld, net als in de rest van het seizoen. In de derde set, die met 25-17 gewonnen werd, kreeg Joshua nog wat opvoeding mee (Hou je bek!). De laatste set was eigenlijk alleen nog een beetje spannend omdat Jens door Stijn een bloedneus 'gemept' werd. Na een oponthoud van een paar minuten kon hij verder spelen en werd met 25-14 de volledige winst binnen gehaald. Gejuich op het veld en op de tribune.

Topprestatie van deze groep. In no-time hebben ze het 2-4 systeem geleerd, het hele jaar is er elke set doorgewisseld zodat iedereen ruim speeltijd kreeg en de spannende wedstrijden met nummer 2 DIOS werden beide met 3-2 gewonnen. Bij alle uitwedstrijden waren de ouders volop aanwezig en interimcoach Eric Enklaar bleef ongeslagen.

Na de kerst, het jeugdtoernooi en de openclub gaan we de interregionale topklasse in, een enorme nieuwe uitdaging (dank TC voor de lobby!). We gaan werken aan de sprongopslag, pipe-aanval, snelle ballen op alle posities en de blokkering. Door niets en niemand laat JB1 zich nog tegenhouden!