Meisjes C1 kan promoveren naar de topklasse

Meisjes C1 heeft zaterdag met 4-0 gewonnen van Orion. Hierdoor eindigden de meiden op de 3e plaats in de poule waardoor ze kunnen promoveren naar de topklasse. Lees het verslag van trainer/coach David Bergsma.

Afgelopen zaterdag stond Meisjes C1 nog op een 4e plaats (19 punten) wat geen recht geeft op promotie. Alterno MC1 stond 3e  met 21 punten  en moest tegen koploper Rivo Rijssen MC1. Op de 5e plaats stond Orion (18 punten), de tegenstander van MC1 zaterdag. Alles in deze poule is dus nog open voor een 3e plaats. De vrijdag training voor de wedstrijd is gezamenlijk afgesproken om er voor te gaan en we zouden zien waar het zou eindigen. En de meiden gingen er vol voor. De eerste set was in no time gespeeld  25-12 voor Dynamo. De 2e set ging iets moeizamer maar aan het einde van de rit bleef Dynamo het rustigst en werd deze set gewonnen met 27-25. Ondertussen kwam ook de stand binnen van Rivo Rijssen tegen Alterno: 4- 0 voor Rivo en hierbij Kampioen. Door de snelle rekenaars op de tribune werd er al naar het veld geroepen ‘TOPKLASSE’.

Leek het of de meiden nog meer vleugels kregen? Alles werd goed verdedigd en de enorme service druk aan onze kant bracht Orion helemaal aan het wankelen: 25-8 was de eindstand. Ook de 4e set werd snel afgewerkt met 25-14. Een 4-0 overwinning en 5 punten wat inderdaad Topklasse betekent.

En dan de vraag willen we promoveren met deze groep? Aan de ene kant zegt mijn gevoel nee maar aan de andere kant ook wel weer een ja. Want er verdwijnen 3 teams en daar komen 1e klasse teams voor terug. Je zou het kampioenschap als doel kunnen stellen. Maar leren ze daar dan meer van? Of leer je meer tegen de topteams van Oost-Nederland Apollo 8, Krekkers, Dynamo Geesteren, Rivo Rijssen en Devolco? Hier mag de TC over nadenken.

De volgende meiden hebben dit klaar gespeeld: Lyssy Jansen, Esmay Rietveld, Lynn Lettink, Esmee Radstake, Jada Derickx, Mila Sombroek, Fleur Sonneveld, Madelon Masselink en Anna Jongeneel die een aantal keren met de C1 heeft meegespeeld. Meiden allemaal gefeliciteerd!