Niet alleen promotie voor MB2.. ook kampioen in de eerste klasse!

Afgelopen week hebben wij met trots onze promotie naar de Hoofdklasse gevierd en eindigde ons stukje op de Dynamo website met – “Ondanks dat we nu klaar zijn, wordt aanstaande zaterdag toch nog spannend. MB2 staat nu bovenaan in de poule met drie punten meer dan de nummer twee Salvora. Zij spelen echter nog hun laatste wedstrijd tegen de nummer drie VVH. We zijn dus afhankelijk van VVH en hun vorm van de dag, maar wie weet wordt de eerste seizoenshelft nog wel mooier dan die al is”. Nu mag je drie keer raden wat er afgelopen zaterdag is gebeurd…

In het wedstrijdverslag van Dynamo MB2’s laatste competitiewedstrijd stonden zenuwen centraal. Nu hebben wij de wedstrijd van VVH MB1 - Salvora MB1 niet met eigen ogen gezien, maar het vermoeden is toch wel dat ook onze directe concurrentie om de titel hier last van had. Niets ten nadele van VVH. Zij wilden het seizoen goed afsluiten en laten zien hoe zij als team gegroeid zijn t.o.v. de eerste wedstrijd die zij speelden. Deze wedstrijd werd destijds met 3-1 gewonnen door Salvora. Ook de tegenstander in de laatste wedstrijd.

Wij hadden blijkbaar een spion in de Sijper te Harderwijk, die zo vriendelijk was om ons op de hoogte te houden van de stand tussen VVH en Salvora. Een wedstrijd die, bij winst van VVH, zou betekenen dat wij niet alleen gingen promoveren, maar dit zouden doen als kampioen in de Eerste Klasse.

Bij de eerste berichten dat VVH met 2-1 voorstond, ontplofte onze groepsapp. Alle scenario’s kwamen voorbij. Bij drie punten voor Salvora, het nog maximaal haalbare bij een 2-1 achterstand, zou de stand in de competitie gelijk worden. Wij zouden dan wel een set meer hebben in ons voordeel, dus kampioen. Toch??? Twijfel en zenuwen gingen wederom een rol spelen. Amper twintig minuten later hoorden we dat de eindstand 3-1 was geworden in het voordeel van VVH en wij dus het kampioenschap konden gaan vieren. Weer een ontploffing in de groepsapp met alleen maar blijde berichten. Jammer dat we niet als team samen waren, maar dat halen we nog wel in.

De eerste seizoenshelft is dus nog mooier geworden dan deze al was. Kampioen en promoveren. Hoe mooi wil je het als team hebben!!!