Week van de scheidsrechter 5 t/m 13 oktober

Van traditionele bok naar troon.

‘Week van de Scheidsrechter 2019’ start bijna! Het ultieme moment om deze helden extra in het welverdiende zonnetje te zetten.

Van zaterdag 5 t/m zondag 13 oktober geven we onze scheidsrechters weer de eer die hen toekomt tijdens de jaarlijkse ‘Week van de Scheidsrechter’. Heel sportend Nederland wordt opgeroepen tijdens de actieweek haar scheidsrechters extra in het zonnetje te zetten. Hoe meer verenigingen en teams meedoen, hoe beter!

De scheidsrechter, dé onmisbare kracht tijdens een volleybalwedstrijd. Iedere week reizen ze stad en land af om ervoor te zorgen dat spelers en teams hun wedstrijden kunnen spelen. En ook al zijn we het niet altijd eens met de beslissingen die zij maken, we mogen dankbaar zijn dat ze er voor ons zijn!

Bron: NevoboWij, als Nederlandse Volleybalbond, steunen de ‘Week van de Scheidsrechter’ dan ook van harte en helpen onze verenigingen graag om hun arbiters een mooie blijk van waardering te geven. We roepen alle verenigingen dan ook op om in de actieweek hun scheidsrechter te bedanken. Hoe? Dat mag je helemaal zelf bepalen. Een aantal tips:

• Versier de stoel van je scheidsrechter
  • Geef de scheidsrechter een knuffel
  • Trakteer je scheidsrechter na de wedstrijd
  • Bak een taart voor je scheidsrechter
  • Neem jullie scheidsrechter mee uit eten
  • Geef een gesigneerd shirt namens je team
  • Doe 10 push-ups nadat je commentaar levert op de scheids en zeg sorry
  • Versier de entree van de sporthal, speciaal voor de scheids
  • Ontwikkel een neptattoo met #Volleyscheids en draag deze met trots tijdens de wedstrijd
  • Maak een speciaal lied voor de scheids en zing het in de kantine achteraf

… Wat je ook doet, zorg ervoor dat de scheids zich tijdens de Week van de Scheids ontzettend bijzonder voelt!