Inspiratie door een volleyballegende

Donderdagavond 29 augustus 2019. Het volleybalseizoen is nog niet begonnen, maar diverse trainers en coaches van de Jeugd lopen het Dynamo café al binnen. Ook zien we CMV coaches die naar binnen gaan.

Een blik naar binnen leert dat de traditionele trainer coach avond van de Jeugd aan de gang is, waarbij ook de ballen weer uitgereikt worden aan de teams. Maar…. er is ook iets anders aan de hand, want het is drukker is dan andere jaren. Als we nog even blijven kijken zien we opeens ook Bas van de Goor naar binnen komen. En al gauw, na het uitreiken van de ballen en een korte toelichting op het technisch beleid, krijgt Bas het woord.

Bas komt een inspirerend verhaal vertellen over een doel voor ogen hebben en daar voor gaan, teamgeest en hoe alle verschillende leden van zo’n team ieder zijn eigen rol vervult en daarmee het totale team sterker maakt.

Zijn indrukwekkende verhaal vertelt hij aan de hand van het gouden heren volleybalteam, de Olympisch kampioen van 1996. Hoe dat team is ontstaan op basis van een sportief ideaal van een paar mannen. Spelers met allemaal hun eigen kwaliteiten, maar ook met mensen om het team heen, die allemaal tezamen met hun eigen inbreng dat team versterkten. Tot ze in 1996 het doembeeld van eeuwige tweede af konden gooien en voor de winst gingen. Wie kan zich de beelden en het bijbehorende commentaar niet herinneren. Wat een reis door de jaren, een indrukwekkend proces!

Het verhaal van Bas geeft veel inspiratie om zelf te proberen om zo’n mooi team te vormen met trainers, coaches, commissies en iedereen die zich inspant om er wat moois van te maken met én bij Dynamo. Laten we daar met z’n allen de schouders onderzetten voor weer een nieuw, mooi seizoen!

Weetje: Op de foto van het Gouden team staan 5 mannen die bij Dynamo speelden!