MC1 wordt derde in Barcelona en neemt (wissel)beker mee naar huis

Het mee mogen maken van een internationaal toernooi op deze jonge leeftijd is nogal bijzonder. Niet alleen de voorbereiding en het spelen van wedstrijden tegen teams van internationale allure (en met een andere speelstijl), maar ook de ontmoeting met leeftijdsgenoten uit andere landen maakte ongelooflijk veel indruk. De wijze les is om de kansen te zien (en te benutten) om in contact te treden met de ander(en). Zeker gelukt! Wederzijds respect, sportieve aanmoedigingen en digitaal contact als hoogste opbrengst. Het MC1-team van SV Dynamo heeft indruk gemaakt op alle tegenstanders, het publiek en de organisatie. Het waren de sfeermakers van deze editie van de Barcelona Cup.

Het spelen van een troostfinale is vaak geen eenvoudige opgave. Toch was het willen winnen van een ‘grote’ beker een geweldige uitdaging. Ondanks de vermoeidheid en de hitte bleven de Apeldoornse meiden tot het einde gefocust. Het doel om het -na de tweede dag- hoogst haalbare resultaat (een 3e plaats) te bereiken, was duidelijk. Opnieuw moest de kampioen uit Catalonië verslagen worden en daarin slaagde het Nederlandse team onder luide aanmoedigingen van hun lokale ‘vrienden’ (de locals): 25-19 en 25-20. Door deze overwinning behaalde het MC1-team van SV Dynamo de derde plaats bij de VI BCN CUP 2019.

Na inspanning volgde uiteraard ook ontspanning. Opnieuw kon een bezoek aan de Spaanse Costa’s (Las Ramblas) en het eten van tapas niet ontbreken. De leiding van de plaatselijke tapas-bar werd tijdelijk overgenomen door het team dat wel van een feestje houdt. Natuurlijk voegden de ouders zich in het feestgedruis, maar namen zeker de verantwoordelijkheid voor het tijdig beëindigen van de afterparty. Al met al mogen we ongelooflijk trots zijn op deze meiden. Ze hebben het niet alleen aangedurfd om zich in te schrijven voor dit internationale toernooi. Ook hebben ze met allerlei acties geld ingezameld om hun deelname mogelijk te maken. Hierin werden zij niet alleen gesteund door het thuisfront, maar droegen meerdere sponsoren hun steentje bij. Zonder hun geen ervaring rijker, slechts een illusie armer. Vele malen dank ……