Mama, wat was dat leuk!

Zaterdagavond, na het kwalificatietoernooi en de training van het Braziliaanse damesteam, kon om 20:30 uur gestart worden met de inrichting van de zaal voor het blacklighttoernooi op zondag. Samen met wat jeugdcommissieleden en aanhang (Bernd en Stefan: hartelijk dank daarvoor) was de zaal in korte tijd opgebouwd.

Zondagmorgen beten de mini's het spits af. Volleyballen in het donker met lichtgevende lijnen, net en bal is een hele belevenis. Een moeder die haar kind kwam ophalen werd begroet met 'Mama, wat was dat leuk!'.

Vanaf ongeveer 12:00 uur was het de beurt aan de jeugd. Eerst het gezicht en armen versieren met glow-in-the-dark verf en daarna volleyballen in het donker met muziek. Een meisje hoorde dat een aantal kinderen zich had afgemeld voor dit toernooi, ze reageerde met 'Echt, echt zijn er kinderen die zich hier voor afmelden? Het is zooo ontzettend leuk!"

Ook zondag, net als zaterdag tijdens het kwalificatietoerooi kwam, onze nieuwe voorzitter, Jan Lit even een kijkje nemen.

Een aantal jaren geleden kostte het vele mensuren om de kleine glow-in-the-dark stickers snipper voor snipper van de vloer te krijgen. Nu had het verhuurbedrijf tape op rollen van 50 meter. In 5 minuten was de zaal tape-vrij.