Draisma Dynamo legt Tijhuis en Klok vast

Draisma Dynamo heeft zich voor het komende volleybalseizoen verzekerd van de diensten van midspeler Sjors Tijhuis (18) en libero Jeffrey Klok (20). Het vastleggen van het talentvolle duo voorziet de selectie van de bekerhouder van extra jeugdig elan bij het verwezenlijken van de sportieve ambities. Ondanks hun leeftijd brengen beide nieuwkomers al volop eredivisie-ervaring mee naar Apeldoorn. Bij Draisma Dynamo hopen zij hun sportieve plafond verder te verhogen en een substantiële bijdrage te leveren aan het winnen van prijzen.

Volbloed Apeldoorner Sjors Tijhuis begon met volleyballen bij plaatsgenoot Alterno, waar zijn vader al sinds jaar en dag een bestuursfunctie bekleedt. De afgelopen twee seizoenen kwam de 1,96 meter lange middenblokkeerder uit voor het TalentTeam Papendal. “Ik kijk enorm uit naar aankomend seizoen. Het spelen in mijn eigen ‘dorp’ in de eredivisie bij Draisma Dynamo is voor mij geweldig. Ik hoop veel te leren van de coach en van mijn medespelers en daarmee zo goed mogelijk te presteren als team”, verheugt Tijhuis zich op zich op het nieuwe seizoen.

Jeffrey Klok is afkomstig van Advisie/SSS. De 1,88 meter lange libero speelde eerder al op het hoogste clubniveau in België bij VDK Gent, destijds getraind door zijn vader, oud-international Marko Klok. “De overgang naar Draisma Dynamo Apeldoorn is een droom die uitkomt. Ik krijg de kans om mezelf te ontwikkelen als speler in een optimale topsportomgeving en om mee te knokken voor de prijzen. Ik denk dat het een interessant en veelbelovend seizoen wordt”, aldus Klok.

Bronvermelding foto Sjors Tijhuis: Talent Team Papendal