Meisjes MB1 kampioen!

Afgelopen zaterdag kon meisjes MB1 kampioen worden, maar dan moest er met 3-1 gewonnen worden van Rabobank Orion. Op papier zou dit een makkie moeten zijn, gezien de stand in de competitie: SV Dynamo op 1 en Orion op plaats 5. Door de wedstrijd van vorige week in Wehl weten we dat het niet altijd makkelijk spelen is tegen een lager geklasseerde tegenstander. De meiden gingen fanatiek de warming up doen en waren klaar om een goed resultaat neer te zetten.

SV Dynamo ging voortvarend van start en nam een 6 – 4  voorsprong. Carlijn Radstake kwam aan de opslag en zij ging even los. Bij 16-4 nam Orion een time out. Carlijn ging hierna nog even lekker door en serveerde de set uit 25-4. De 2e set ging voor SV dynamo net zo als de eerste met zeer mooie opslag series van An en Fleur met een eindstand van 25-6. De 3e set is altijd lastig. Ook deze keer was het niet anders. Tot 9 – 9 ging het gelijk op maar daarna kwam er even geen pass meer aan of we speelden de bal te simpel en/of uit wat resulteerde in een  16 – 9 achterstand. Dynamo paste even een wissel toe om iets meer controle in de pass te krijgen. Eline bracht Dynamo weer terug in de wedstrijd met een mooie opslag serie tot een 22-17 voorsprong. Hierna werden er geen fouten meer gemaakt en won MB1 de set met 25-19. KAMPIOEN-  KAMPIOEN - KAMPIOEN! De 4e set werd ook vakkundig uitgespeeld met een eindstand van 25 – 12.

De medailles werden door spelers van Dames 1 uitgereikt aan de meiden. Helaas was er 1 medaille voor een speler te weinig. Mirthe - Eline – Kim – Carlijn – Fleur – Floor – Sanne- Norah – Yvonne - Cleo - An. Gefeliciteerd met dit behaalde kampioenschap. Ook wil ik Marc Lacroix bedanken die mij de afgelopen 4 maanden als coach heeft vervangen. Ben de laatste paar wedstrijden er weer bij geweest en wat is het dan fijn om met een kampioenschap af te sluiten. Michael bedankt dat we dit jaar ( ½) samen de trainingen hebben kunnen geven aan dit enthousiaste team.