Jongens A1 kampioen!

Begin van het seizoen begonnen de mannen van Jongens A1 aan een nieuw avontuur, wat zou eindigen voor deze competitie, als KAMPIOEN, op zaterdag 13 april. Samengesteld uit 3 JB-teams van het afgelopen seizoen, zijn zij in staat geweest om uiteindelijk te groeien tot een hecht jongensteam met bijbehorend eindresultaat.

De eerste speelhelft waren zij iets te hoog ingedeeld voor dat moment, echter voor het groepsvormingsproces was dit geen belemmering en gingen wij gestaag de juiste kant op.

Dat een team alleen maar als team kan functioneren bleek wel uit het feit dat de tegenslagen als team opgelost werden, waarbij, I, ondergeschoven was aan WE, zodat de opgelopen blessures en afwezigheid van spelers goed opgepakt werd. Mede daardoor was het ook mogelijk om spelers tijdelijk op een andere positie te plaatsten waarbij de resultaten positief bleven.

Ook het hebben van een trainer van SSS-Barneveld bleek succesvol. Incidenteel is er gebruik gemaakt  van een leenspeler die, zoals verwacht, 100% werd geadopteerd binnen het team. Dat het voor een coach niet mogelijk is om op meerdere plaatsten te gelijk te zijn, mag duidelijk zijn en daarvoor is het coach-wisselplan in het leven geroepen. Dat dit plan succesvol heeft uitgepakt, is zeker een verdienste van het team om hier goed mee om te gaan (Robbert bedankt). Met een zeer grote positieve vaste achterban en regelmatig live wedstrijdverslagen mag dit JA1-team zich met recht een TEAM noemen. Daarom is het kampioenschap een top-Team prestatie.