Marit VS3 scheidsrechter

Op 27 september 2014 floot Marit Heupink (toen 11 jaar) haar eerste  jeugdwedstrijd en vier jaar later, op 6 oktober 2018, haar eerste promotieklasse wedstrijd in Doetinchem.
Gisteren werd bij Marit de Proeve van Bekwaamheid afgenomen: het 'examen' voor scheidsrechters. Natuurlijk slaagde zij daarvoor! Marit gefeliciteerd!

Marit speelt in Dames 5 en fluit ook regelmatig in onze hal. Echter de meeste wedstrijden fluit zij in andere hallen in de regio.
Marit, Robin Bussink en Dave Sangers zijn onze jonge scheidsrechters, die vanuit het Jeugd Arbitrage Corps, zijn doorgestroomd en nu op het hoogste niveau in de regio fluiten.

Het is nog maar 6 jaar geleden dat Rob Noort, onze huidige voorzitter van de technische commissie, door het beschikbaar stellen van een financiële bijdrage het Bart Bosman mogelijk maakte om als eerste vereniging in Nederland te starten met een arbitrage-initiatief gericht op jongeren. Door intensieve begeleiding en opleiding en een 'vakkenvullersvergoeding' konden we jongeren interesseren om te gaan fluiten. Een jaar later maakte onze, binnenkort scheidend, verenigingsvoorzitter Arjan Oudbier zich in het bestuur hard om met dit initiatief door te gaan en daarvoor budget beschikbaar te stellen.

Samen met Ilse van Beusekom en Marit Heupink gaan we weer een volgende generatie jongeren opleiden tot scheidsrechter. Het wordt nog een hele klus om hen voldoende wedstrijden aan te bieden die zij kunnen fluiten. In de onlangs gehouden enquete onder leden spelend in een jeugdteam gaven 18 (!) jongeren tussen de 10 en 13 jaar aan dat zij scheidsrechter willen worden!