Zaterdag 9 maart: Stroopwafelactie - help mee hun droom te realiseren!

Tijdens de play-off wedstrijd van Draisma Dynamo tegen Lycurgus op zaterdag 9 maart houden de toekomstige bewoners van De Zonnehoed een stroopwafelactie in het Dynamo Café (bij de ingang en  de muntenverkoop) en op de tribunes. De Zonnehoed is een nieuw en kleinschalig wooninitiatief voor een groep van tien bewoners met een verstandelijke beperking. De woning wordt op een steenworp afstand van het Omnisport gebouwd aan de Groene Voorwaarts. De bewoners willen graag een zo zelfstandig mogelijk leven leiden en in een kleinschalige en veilige omgeving met de juiste zorg is dit mogelijk.

Vanaf 2016 is een groep ouders bezig met de voorbereidingen en in november 2019 opent het wooninitiatief haar deuren. Elke bewoner heeft bij de Zonnehoed een eigen appartement en richt dat zelf in. Omdat de jongeren allemaal een Wajong uitkering hebben, is er geen geld beschikbaar voor de inrichting van de gemeenschappelijke ruimtes. Door acties en fondsenwerving, o.a. via het Oranje fonds, willen de bewoners voldoende geld bij elkaar krijgen om deze ruimtes en de tuin in te richten. De DekaMarkt heeft de stroopwafels tegen een sterk gereduceerde prijs beschikbaar gesteld. Voor slechts € 2,50 per pakje help je de bewoners met het realiseren van hun droom. Wil je meer weten over het wooninitiatief? Kijk dan op www.de-zonnehoed.nl.