MB3 kampioen!

MB3 is zaterdag 15 december overtuigend kampioen geworden. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Arjan de Frens.

Confetti voor de kampioenen

Na de zinderende wedstrijd van vorige week stond vandaag de match tegen Heeten Sportief MB2 op het programma. Op papier een twee-vingers-in-de-neus wedstrijd en dat terwijl de meiden slechts 1 (!) set nodig hadden om kampioen van de poule te worden. Ouders, broers, zussen, grootouders, ooms, tantes etc., iedereen was aanwezig om dit moment mee te maken. Rik (adoptant van Heren 1) en trainster Amy stonden coach Arjan bij naast het veld. Wat ontzettend tof voor de meiden, al die support!

De eerste set vorderde snel en helaas kwam er weinig tegenstand van Heeten. Hierdoor sleepte het team de eerste set zonder veel spanning binnen. KAMPIOENEN!!!! Twee vaders schoten de confetti kanonnen af en de meiden waren door het dolle heen!!

Tja, een goede verslaglegging van de wedstrijd zou ook uitgebreid ingaan op sets 2 t/m 4, maar heel eerlijk, deze waren niet om aan te zien. De meiden kwamen (door het enorme niveauverschil tussen de teams en het ontbreken van gezonde spanning) niet in hun spel. Set 2 werd makkelijk gewonnen door de kersverse KAMPIOENEN, maar in set 3 ging Heeten ineens best lekker spelen! Onze meiden konden amper aanhaken. Zoals de grote Cruijff al zei: “Simpel is het moeilijkst!” Set 3 werd nipt gewonnen maar in set 4 lieten onze meiden het echt liggen. Maar goed het eindresultaat telt!

Lieve sterren van MB3 ontzettend bedankt voor een fantastisch seizoen en jullie enorme inzet ondanks blessures, ziekte, makkelijke en moeilijke tegenstanders. Jullie gingen er altijd 100% voor!! En ook een speciaal woord van dank voor coach Arjan: “Wat een topper ben je! Altijd enthousiast en positief richting de meiden. Ook was je vaak bij de trainingen aanwezig om aangehaakt te blijven bij wat ze leren. En tijdens de wedstrijden was je altijd motiverend en meer dan eens leidde een strategische wissel of time-out tot een positief resultaat. Achter elke grote coach staat natuurlijk een sterke vrouw. Monique: hartelijk dank voor al je inzet en werk voor en zeker ook achter de schermen!!!

Zaterdag was ook de officiële huldiging van ons sterrenteam tijdens de wedstrijd van Heren 1. We gaan een feestje bouwen! Om te eindigen met de woorden op het spandoek: “Bubbels, slingers en gejoel, MB3 is de eindbaas van de poule!!”

Op de foto, achter van links naar rechts:
Rik van Solkema, Helena Sanjovo, Mila de Vos, Melany Schippers, Annemijn Houtzager, Annika ten Hove, Laura Eisma, Kaylee de Frens, Zara van Reeden.
Voorste rij: Arjan de Frens (coach/trainer) Iris Koedijk en Amy Sangers (trainster)