Jongens C1 kampioen!

Zaterdag 15 december is Jongens C1 kampioen geworden! Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jan van Lohuizen onder 'Lees het hele bericht'.

Nieuw seizoen met nieuwe kansen en nieuwe teams

Dit seizoen is met een nieuw team een start gemaakt in de Jongens C klasse. Het overgrote deel komt direct uit de CMV en mochten gelijk instappen op het nivo van Hoofdklasse. Dat wil zeggen, direct naar een 9 x 9 meter veld, een net dat 15 cm hoger hangt en een coach die nog wat wil met 3 aanvallers en 1 spelverdeler.

Dat betekent veel leren, kracht ontwikkelen en conditie krijgen. Hiervoor waren 2 trainingsblokken van 1,5 uur beschikbaar. Dus werk aan de winkel! De eerste wedstrijd verliep wat stroef maar werd toch naar ons toegetrokken. Daarna ging de ontwikkeling in een gestaag tempo de juiste kant op. Met wat ups en downs, autjes en ziektes wisten de mannen toch de teamspirit te behouden. En dat “TEAM” altijd veel sterker is dan “I” bleek wel uit de daarop volgende wedstrijden. Natuurlijk met 2 familie pizza’s en een middag patatten in het vooruitzicht wilden de mannen zich niet gewonnen geven en trokken zij het kampioenschap naar zich toe. Slechts her en der een puntje laten liggen door 1 of 2 setjes met slordigheden weg te geven wisten de mannen ongeslagen te blijven, een TOP prestatie met een top beloning.

Op de valreep nog even een oefenwedstrijd tegen de kampioenen van MB2 om de kopjes de juiste kant op te krijgen. Dit was een zeer spannende wedstrijd, de mannen waren er klaar voor. Gesteund door beide trainers, de coach en onze adoptant, Renzo Verschuren, en vele supporters op de tribune, kon het niet meer misgaan. Resultaat bekend en de mannen van JC1 mochten welverdiend plaatsnemen in het gereserveerde kampioenen vak op de tribune voor de wedstrijd van Draisma Dynamo tegen Sliedrecht Sport.