Heren 2 verliest met 3-0 van Donitas

Heren 2 verloor zaterdag met 3-0 van Donitas. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Een confronterend, maar niet kansloos weerzien met de kampioen

Voor aanvang van de wedstrijd was er geen puntenverschil met Donitas. Een vertekend beeld, aangezien wij met name tegen teams uit de onderste helft en zij juist tegen teams in de bovenste regionen gespeeld hadden. Toch dichten we ons zeker vooraf kansen toe. Achteraf moeten we concluderen dat we dichterbij elkaar zaten dan de setstanden (17-25, 23-25 en 18-25) doen vermoeden, maar van een echte wedstrijd was jammer genoeg geen sprake.

In het weekend dat meerdere teams (ook D1 en H1) naar Groningen mochten, was het een weerzien met de kampioen van de eerste divisie, waar we vorig jaar speelden. In de beginfase werd al snel duidelijk dat zij volharden in hun serveeropdracht en daar hadden we de nodige moeite mee. Toch herstelden we ons gedurende de eerste set en stonden we zelfs op een 12-11 voorsprong. Het was daarna weer de opslag die zorgde voor een groot aantal (in)directe punten en setverlies (17-25).

Het vertrouwen vanaf de Groningse achterlijn steeg en de achterstand liep in set 2 al snel tot 2-7 op. Langzamerhand kregen we (misschien wel door wisselingen, maar zeker door beter te anticiperen) meer grip op het spel en halverwege de tweede set was er een nagenoeg gelijke stand op het scorebord (11-12). In het vervolg van set 2 was het om en om de side-out lopen en slechts nog maar een enkele keer een extra punt scoren op eigen service. Bewust van het feit dat we zelf ook enige servicedruk moesten leveren en tegelijkertijd een niet te hoge foutenlast moesten krijgen, slaagden we er boven de 20 punten niet in om allemaal goed te serveren. In slechts één van de drie servicebeurten moest Donitas zelf tot een score komen (en dat was op setpunt) en op de andere momenten kregen ze een direct punt cadeau.

De derde set ging ook weer tot 7-8 en zelf 12-12 volledig gelijk op, maar het slotstuk was ook nu weer voor de thuisploeg. Het komen tot scoren bleek niet eenvoudig. Natuurlijk kunnen we kritisch op ons zelf zijn, maar ook is hier een compliment voor Donitas op z’n plaats. Natuurlijk hadden we het compliment liever aan ons zelf gegeven, maar die kans krijgen we aankomende zaterdag weer. Dan staat om 16.30 uur de thuiswedstrijd tegen HLB Van Daal op het programma. Het team met tot afgelopen weekend hetzelfde puntenaantal, maar die wel wist te verrassen tegen favoriet Webton Hengelo.