Dames 1 verliest met 2-3 van Orion

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Orion. Het werd 2-3 voor de thuisploeg. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Adem in, adem uit

Heeft u het wedstrijdverslag gemist van onze wedstrijd in Utrecht tegen VVU? Daar heeft u niks aan gemist. Het was niet onze dag en de dames uit de Domstad kregen vleugels. Lynn zat zich op te vreten vanaf de bank, want Susan ramde op de training een bal zo hard door het blok dat de pink van Lynn een aantal bochten en hobbels had die er niet horen te zitten. Uit de kom, scheurtje in een pees en zes weken rustig aan doen (nu nog maar 4 Lynn).
Afgelopen zaterdag was de thuiswedstrijd tegen de oranje meisjes uit Doetinchem een stuk spannender, maar nog steeds niet altijd op het niveau dat we u graag willen laten zien. Het werd alweer de vierde verliespartij van dit seizoen.

De doelstelling om een keer fel te beginnen aan de wedstrijd werd behaald en op de service van Joyce nam Orion op 8-4 al de eerste time-out. In de servicebeurt daarna gooide Lisanne er nog een schepje bovenop. De passing onder controle en Lieke naar hartelust verdelen en de ene na de andere harde klap eindigde aan de overzijde op de grond. Om het af te maken gooide Heleen er ook nog maar een serviceserie tegenaan. Met 25-17 pakten we overtuigend de winst in de eerste set.

Lianne begon super zenuwachtig aan de wedstrijd maar speelde voortreffelijk en ieder meisje van 15 jaar dat zich op deze wijze de hele wedstrijd staande weet te houden in de topdivisie verdient niets dan lof. Set 2 gingen we dan ook weer fel in en bij 4-1 al de time-out bij Orion. Een harde steek van Sjon door het blok temidden van veel eigen aanvalsfouten. Aan het einde van een lange serviceserie was het opnieuw Sjon die via een steek een afgang kon voorkomen. 7-15. Bij Lianne nog een heerlijke freeball die ze zelfs bovenhands wist te scoren, een serviceserie van Lisanne die ons terug in de set brengt en een harde nek van Heleen maakten 18-22.De zoveelste score via Pipe vanJoyce maakte nog 22-24,maar Orion maakte het daarna af, 22-25. 8 eigen fouten en 6 aces tegen, we maaktenhet Orion ook wel makkelijk zo.

En in set 3 maakten we het nog makkelijker. De start was wel weer goed waar Lieke het zoveelste enkelblok aan de overzijde creëerde en Joyce hard de 3-0 kon maken. Van beide kanten veel servicefouten en geen aantrekkelijk volleybal voor het publiek. Na 9-15 achterstand was het weer Joyce die met haar service de stand terugbracht naar 14-16 en na een harde pipe 17-19. Dan was het tijd voor ons laatste topdivisiedebuut. Dit keer van Eva die met haar service 18-19 maakte, waarna Orion liet zien dat ze wel degelijk een bal hard naar de grond kunnen werken 18-20. Met de dubbele wissel werd geprobeerd om de set in ons voordeel te beslissen, maar die pakte dit keer niet uit zoals gewenst: 19-25 en record van 16 eigen fouten in deze set. Orion hoefde alleen maar in het veld te staan om deze van ons te winnen.

Heleen en Lianne openden maar eens de set zoals het hoort en met rake klappen van beide meiden en 2 aces van Lisanne gaat het op tot 13-9. Een gewoon goede set, waar wij ons niveau kunnen vasthouden, hard werken en als team knokken voor elk punt. Met zijn allen lekker opgefokt in het veld, want wij willen winnen! Het geheim voor de winst van deze set via psycholoog Lieke: Adem in, Adem uit. Even je rust pakken en dan weer door. Op het einde nog 2 aces van Joyce 23-19 en een puntje voor de coach 24-21. Met 25-22 sleepten we er een verlenging uit.

Die verlenging speelden we weer als set 3. Met 9 eigen fouten in een set tot 15 punten hoefde Orion alleen maar met 6 man binnen de lijnen te blijven. Helaas, maar vandaag verloren we weer eens van onszelf.

Met ons topniveau kunnen we winnen van elk team in de topdivisie, maar we zijn zo constant als een draaideur: je weet nooit waarmee we nu weer binnenkomen. Zaterdag mogen we tegen onze buren in de Alternohal met een hoop bekende gezichten aan de overzijde. Ook zij wisten tot nu toe nog geen wedstrijd te winnen en dat willen we zaterdag graag zo houden. Komen jullie ons aanmoedigen in de stadsderby van Apeldoorn?