Dames 1 verliest nipt van VCN uit Capelle

Dames 1 verloor zaterdag thuis met 2-3 van VCN uit Capelle. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

De fase van het seizoen

De eerste wedstrijd in eigen hal en de sfeer zat er bij de dames goed in. Ontspannen vooraf en met goede energie het veld op met de nieuwe inspeellijst van DJ Lisanne. Het veld werd weer als vanouds zorgvuldig opgezet door ons zaalteam en de mini van de week was lekker zenuwachtig zoals het hoort. De tegenstander van vandaag was VCN uit Capelle, die net als wij de nodige verschuivingen hebben doorgemaakt in de selectie.

De wedstrijd was er weer zo eentje. Zo’n wedstrijd met ups & downs, waar beide teams zoekende waren tot aan het laatste punt. De eerste set begonnen wij maar weer eens met een dikke achterstand en Michael was genoodzaakt om al voor de eerste helft van de set Bo in het veld te brengen. Langzaamaan begon het te draaien en wisten we de achterstand van 8 punten te verkleinen tot 4 punten. 21-25 voor Capelle. De diesel van Dynamo heeft gewoon even nodig. We zullen daarom een verzoek indienen bij de nevobo om vanaf volgend seizoen de eerste set te spelen tot 40 punten, dan hebben wij ook een kans.

Eenmaal op stoom zijn we niet te stoppen en dat lieten we dan ook zien in set 2 en 3. Passend hadden we de hele wedstrijd moeite, maar gelukkig staat onze blokkering bijna altijd goed. Serverend een paar duidelijke targets bij VCN uitgezocht en de een na de ander werd uit de pass geschoven of van het veld gehaald. Dat voelt altijd goed. Wij waren hier vandaag de baas. 25-21 en 25-20 zette ons op een 2-1 voorsprong.

Dan set 4, we denderden lekker door. Een ruime voorsprong van 4 punten werd door ons persoonlijk om zeep geholpen en puntje voor puntje klom VCN over ons heen. De nodige wissels en daarmee het topdivisiedebuut van onze andere 15-jarige welp, Lianne Sonneveld, konden het niet meer omdraaien. Deze verloren we van onszelf. 20-25.

Een tie-break waarin het de gehele tijd gelijk opging met op 14-13 ons eerste en enige matchpoint. Foutservice. De regie bij VCN waarmee zij de wedstrijd beslisten in 17-19. 2-3.

Het is de fase van het seizoen. We zijn met elkaar op zoek in het veld en daarbij gaat ontzettend veel goed, maar dit gaat gepaard met de nodige fouten. Op de beslissende momenten maakten we het zelf niet af. Volgende week in Utrecht een nieuwe kans.