Uitbreiding selectie Draisma Dynamo

De selectie van Draisma Dynamo komt steeds meer op de gewenste sterkte. Met de terugkeer van Freek de Weijer en Maikel van Zeist alsmede de contractverlenging van Renzo Verschuren, Mats Kruiswijk, Nico Manenschijn en Wessel Blom heeft coach Redbad Strikwerda inmiddels negen topkrachten tot zijn beschikking voor het seizoen 2018-2019. Michiel van Dorsten gaat Strikwerda het komend seizoen assisteren. Freek de Weijer en Maikel van Zeist keren in het spoor van Strikwerda terug op het oude nest. Na twee seizoenen bij Seesing Personeel Orion in Doetinchem neemt de 22-jarige De Weijer in het komende volleybaljaar in de Draisma Dynamo Arena weer samen met Bart van Garderen de spelverdeling in handen.

De volleyballer uit Berkel-Enschot droeg vanaf 2014 al eerder twee seizoenen het shirt van Draisma Dynamo. Maikel van Zeist speelde eerder al zes seizoenen voor Dynamo. In het seizoen 2015-2016 maakte de inmiddels 24-jarige Apeldoorner deel uit van de hoofdmacht. Bij Alterno en Orion deed de middenblokkeerder de afgelopen twee jaar extra eredivisie-ervaring op.

Het bestuur van de Stichting Topvolleybal Dynamo is tevens verheugd dat Renzo Verschuren, Mats Kruiswijk, Nico Manenschijn en Wessel Blom langer aan de club verbonden verblijven. Verschuren begint aan zijn zevende seizoen bij Draisma Dynamo, Kruiswijk staat aan de vooravond van zijn vijfde seizoen in Apeldoornse dienst, terwijl Manenschijn en Blom hun derde jaar ingaan. Eerder al legde Draisma Dynamo de jeugdige talenten Rik van Solkema (Vallei Volleybal Prins) en Stefan Boermans (Webton Hengelo) vast. Coach Redbad Strikwerda ontfermt zich graag over elke getalenteerde volleyballer die in de Draisma Dynamo Arena zijn sportieve plafond wil verhogen. “Het is mijn primaire taak om spelers beter te maken. Als het lukt om dat beter te doen dan bij andere ploegen gebeurt, kunnen we misschien in de komende seizoenen wel weer mee gaan doen voor een prijs.” Michiel van Dorsten kijkt na beëindiging van zijn spelerscarrière uit naar zijn nieuwe rol als assistent-trainer. “Lijkt me hartstikke leuk om te doen. Een leuke uitdaging.”
Foto: Maikel van Zeist