Dynamo talenten uit eigen opleiding in Dames 1-selectie

Het Dames 1 team ondergaat het komend seizoen een verjongingskuur. De talenten Susan Schut (links) en Lianne Sonneveld (rechts), beiden pas vijftien jaar, maken vanuit de eigen opleiding de overstap naar de hoofdmacht in de topdivisie. Diagonaalspeelster Susan Schut debuteerde in het seizoen 2016-2017 al in het eerste team van SV Dynamo. Lianne Sonneveld trainde het afgelopen half jaar al veelvuldig mee. Hierbij maakte de passer/loper een dusdanige indruk dat trainer/coach Michael Beugelsdijk haar na de zomer definitief opneemt in zijn selectie.

Beugelsdijk verwacht veel van het tweetal. “Het is een grote stap die we als vereniging zo goed mogelijk willen begeleiden en invulling willen geven. Ik heb er alle vertrouwen in dat beide meiden kunnen uitgroeien tot een vaste waarde bij Dames 1.”

Na de laatste wedstrijd tegen hekkensluiter Taurus nam Dames 1 afscheid van Barbara Knap, Nicole van der Mark, Laure Obelink, Lieke Scharbaai en Caya van Cooten. Loni Wissink was al in de loop van het seizoen gestopt bij Dames 1. Ook assistent-trainer/coach Ellen Luttikhuis keert komend seizoen niet terug.