3-2 winst voor Dames 1

Zaterdag 7 april stond voor Dames 1 voor de tweede keer in acht dagen tijd een wedstrijd tegen VCN op het programma. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'. Bekijk de foto's van Peter Donderwinkel.

Na de winst van vorige week in Capelle waren we er deze week op gebrand om ook thuis, in het Omnisport, punten te gaan pakken. Echter wisten we dan tevoren dat dit geen gemakkelijke klus zou worden omdat VCN bekend staat als een hardwerkend team dat heel veel ballen van de vloer haalt. En dit blijkt ook wel uit de duur van de wedstrijd. Pas na twee uur en tien minuten was de wedstrijd beslist: 3-2 in het voordeel van Dynamo!

Niet alleen de dames van VCN haalden ontzettend veel ballen van de vloer maar ook wij waren in het achterveld op dreef. De meest onmogelijke ballen werden nog verdedigd en vaak werd de rally dan ook nog winnend afgesloten. Naast het goede verdedigende werk beschikten we vandaag ook over enorm veel veerkracht. Iedere set begonnen we als dieseltjes en keken we al snel tegen een achterstand aan, soms wel een gat van zeven punten. Maar door als team hard te blijven werken en door te geloven in onszelf wisten we in drie sets een grote achterstand om te buigen in winst! De laatste drie sets werden de sets steeds met maar twee punten verschil beslist wat wel aangeeft hoe spannend het was! Een lekkere overwinning, dat smaakt naar meer! Er staan de komende twee weken nog twee wedstrijden op het programma.

Volgende week zaterdag 17 april om 20:00 uur de laatste ‘uit wedstrijd’ in de Alternohal tegen Alterno II en op zaterdag 21 april de allerlaatste wedstrijd van het seizoen om 16:30 in het Omnisport tegen Taurus. Hopelijk zien we jullie dan!