Dames 1 wint met 3-1 van VCN

Dames 1 won zaterdag met 3-1 van VCN in Capelle aan den IJssel. Lees het wedstrijdverslag van Lieke Dommerholt.

Dynamo D1 tegen VCN (deel 1)

Dit weekend stond de inhaalwedstrijd tegen VCN op het programma. Helaas hebben al onze middens deze week de griep te pakken gehad. Lisanne was vandaag nog niet fit genoeg om ingezet te worden en Lotte mocht wegens haar knieblessure max twee sets spelen. Gelukkig was Chantal weer fit en heeft Heleen de laatste twee sets kunnen ‘shinen’ op de middenpositie.

In Capelle aan den IJssel was iedereen al Pasen vieren, want toen we aankwamen zat de kantine nog op slot. Na 1,5 uur vertoeft te hebben in de kleedkamer startte de wedstrijd om 15:00 uur.

De eerste set begonnen we scherp, maar al snel liepen we achter de feiten aan. VCN had een sterke service. Daarnaast waren we verdedigend zoekend, uiteindelijk is deze set verloren met 25-13.

De tweede set hadden we gauw de draai te pakken. Verdedigend werden we sterk en daarnaast speelden we geduldig. Deze set wisten we te winnen met 20-25.

De derde set begonnen we gelijk weer scherp. Toch zat niet alles mee: vijf keer foute service achter elkaar. Doordat we elke keer de side out wisten te winnen en geduldig bleven spelen, ondanks de service fouten, hebben we de set naar ons toe weten te trekken. Met een klein beetje hulp van VCN, hun service- en aanvalsfout op het einde zorgde voor een winst voor ons (26-28).

De vierde set begonnen we gelijk met een lichte achterstand. Al snel liepen we weer op VCN in, onder andere door een aantal mooie killblocks van Joyce,  Laure en Chantal. Boven de twintig hadden we wat moeite om de set af te maken. Laten we het er op houden dat het een leuke wedstrijd was om te spelen en dat we daar nog iets langer van wilden genieten. Uiteindelijk hebben we ook deze set gewonnen met 22-25!

Al met al welverdiende zure matten na afloop! Vond u het nou jammer dat u niet kon kijken of vond u Capelle aan den IJssel net wat ver? Volgende week spelen we thuis om 16:30 uur opnieuw tegen VCN. Deel 2 dus….. Tot dan!

Lieke Dommerholt